30-09-2014

Veel bedrijven in bouw, techniek en offshore gebruiken zelden CRM-systeem

Deel dit bericht

Circa 55 procent van de bedrijven in de bouw, techniek en offshore gebruikt zelden tot nooit een CRM-systeem om haar relaties te beheren. Wanneer er wel gebruik van wordt gemaakt, zetten medewerkers dit vooral in voor het vastleggen van deze relaties. De benutting van de gegevens; het inzichtelijk maken van marktinformatie, netwerken en toekomstige projecten, blijft echter achter. Dit blijkt uit onderzoek van CTB xRM, ICT-dienstverlener voor projectmatig werkende organisaties, waarin 134 marktbepalende bedrijven zijn gevraagd naar hun uitdagingen in projectbeheer en informatiemanagement.

Ook de tevredenheid over de CRM-systemen die in gebruik zijn binnen de bouw, techniek en offshore is niet om over naar huis te schrijven. Slechts 31 procent zegt content te zijn over de oplossing, vergeleken met 32 procent die het tegenovergestelde aangeeft.

Yuri Ramdhani (foto), commercieel manager van CTB xRM: “Als gegevens over klanten en de verkooppijplijn niet snel inzichtelijk zijn, dan mis je inzicht en overzicht. Ik merk in de branches dat dit inzicht steeds belangrijker wordt om bijvoorbeeld te bepalen op welke tenders wel of niet wordt ingeschreven. Ik verwacht dat met de huidige en voorspelde groei binnen de branches bouw, techniek en offshore, er een behoefte ontstaat aan de diverse mogelijkheden die een CRM-systeem biedt. Of het nu gaat om het vertalen van bedrijfsdoelstellingen naar CRM-processen, of om het nog klantgerichter maken van uw organisatie.”

Meer onderzoeksgegevens en conclusies over de inzet van een CRM-systeem binnen de bouw, techniek en offshore zijn te vinden in het onderzoeksrapport ‘Projectinformatie in Optima Forma’. Deze is te downloaden via http://www.ctbxrm.nl/aanvraag-benchmark-rapport

Tags:

crm, Beheer

Partners