01-07-2015

Software AG voorziet Digital Business Platform van Big Data Predictive Analytics en IoT

Deel dit bericht

Software AG, bekend van onder andere Alfabet, Apama, ARIS en webMethods, voegt een high-performance, big data predictive analytics-voorziening toe aan zijn Digital Business Platform. Hierdoor kunnen organisaties in uiteenlopende sectoren als retail, productie, financiële dienstverlening, telecommunicatie, utilities en hospitality sneller anticiperen op kritieke inzichten die ze vergaren, aldus de Duitse softwareleverancier.

Wolfram Jost, Chief Technology Officer van Software AG: “De mogelijkheid te voorspellen wat er waarschijnlijk gaat gebeuren wordt steeds belangrijker om klanten tevreden te stellen, je bedrijfsvoering te verbeteren en concurrenten te verslaan. Predictive analytics maakt gebruik van patronen in historische en real-time data om een indicatie te geven van wat komen gaat. De toevoeging van predictive analytics verbetert de mogelijkheden van ons Digital Business Platform en stelt organisaties in staat toekomstige risico’s en kansen voor omzet, resources en output te identificeren en daarop te reageren.”

Concreet heeft Software AG ADAPA (Adaptive Decision and Predictive Analytics) van partner Zementis toegevoegd aan zijn big data streaming analytics-applicatie Apama. Apama analyseert razendsnel grote hoeveelheden gegevens in beweging om zakelijke besluitvorming te ondersteunen en gerichte (al dan niet geautomatiseerde) acties te ondernemen. Met de toevoeging van ADAPA kunnen organisaties nu profiteren van een ‘one stop shop’ voor zakelijk inzicht en real-time analyses. Zementis ADAPA is een extreem snel, op standaarden gebaseerd deployment-platform en scoring engine voor predictive analytics. Het maakt gebruik van algoritmes die patronen in big data ontdekken, die wellicht vergelijkbare uitkomsten in de toekomst hebben. Alle bekende commerciële en open-source data mining tools kunnen met deze oplossing samenwerken.

Michael Zeller, Chief Executive Officer van Zementis: “Te veel bedrijven stoeien met de vraag hoe ze big data moeten omvormen tot waardevolle inzichten en nog belangrijker: actie. Door gebruik te maken van high performance, big data predictive analytics kunnen bedrijven een schat aan informatie aanboren die ze helpt hun performance te optimaliseren of hun onderscheidend vermogen te vergroten.”

Internet of Things Award
Nieuwe technologieën zoals in-memory processing, streaming analytics, cloud computing, big data en Internet of Things (IoT), in combinatie met steeds snellere en goedkopere computing-platformen en sensoren dragen allemaal bij aan de toegevoegde waarde van predictive analytics, aldus Software AG. Jost: "De toepassingen hiervoor zijn legio, waaronder predictive maintenance, smart metering, smart logistics, supply chain-optimalisatie, fraudedetectie en gepersonaliseerde marketing – gebieden waar Software AG flink in investeert."

 

Partners