30-08-2016

IPsoft en Deloitte werken samen aan geavanceerde automatisering

Deel dit bericht

IPsoft en Deloitte Consulting LLP gaan samenwerken. Deloitte’s adviesdiensten en IPsoft’s autonome en cognitieve technologieën worden samengevoegd voor geoptimaliseerde klantwerkzaamheden en ondersteuning van schaalbare bedrijfsgroei van klanten. Door nieuwe marktstrategieën en consult door middel van IPsoft’s oplossingen IPcenter en Amelia, volgt er een totaalpakket waarmee diverse IT-problemen bij klanten binnen een versnelde implementatietijd kunnen worden opgelost.

De samenwerking tussen IPsoft en Deloitte borduurt voort op eerdere gezamenlijke prestaties en geeft antwoord op de exploderende vraag naar automatiseringsoplossingen. Onderzoek door Gartner wijst uit dat meer dan 30 procent van de CIO’s in 2020 zelflerende automatiseringsoplossingen als top 5 investeringsprioriteit heeft staan (Gartner Predicts 2016: Smart Machines). Daarmee is de marktgroei voor robotachtige automatisering ingeschat op 60,5 procent. De interesse om hierin te investeren is vastgesteld in de context dat de groeiende druk op wereldwijde IT-budgetten voor zakelijke innovatie met 16 procent is toegenomen en dagelijkse uitgaven aan IT-werkzaamheden verminderd zijn met 57 procent (Deloitte 2015 Global CIO Survey).

Concurrentievoordeel
Volgens President en CEO Chetan Dube bij IPsoft is er momenteel een gebrek aan geavanceerde automatisering. “Deloitte begrijpt de waarde van onze geavanceerde oplossingen bij de levering van complete, digitale diensten, waarmee klanten in staat zijn om zich op wereldwijde markten te onderscheiden. Door onze technologieën met Deloitte’s diepgaande kennis over de ondernemingen van hun klanten te combineren, worden de IT-activiteiten van die bedrijven vernieuwd, samenwerkingsverbanden nauwer dan ooit en tastbare voordelen gestimuleerd. CEO’s vragen om snelle opbrengsten. De omarming van digital first zorgt voor een significant concurrentievoordeel.”

IPcenter en Amelia
IPcenter, IPsoft’s geautomatiseerde IT-managementplatform, is ontwikkeld voor efficiëntieverhoging van zo’n 30 procent binnen 90 dagen en een afname van meer dan 60 procent in de gemiddelde implementatietijd. De cognitive agent Amelia bevindt zich in een vroeg implementatiestadium en wordt onder andere ingezet als IT-servicedesk bij een bank, klantenservice bij een lokale autoriteit en factureringsmiddel bij een olie- en gasbedrijf.

Meer informatie: www.ipsoft.com

Partners