The Data Agency is een nieuw bureau voor datastrategie. Dit bureau, opgericht door Floris van Lelyveld en Dennis Stolk, helpt organisaties aan een strategie om data driven te worden. The Data Agency is gevestigd in Amsterdam en onderdeel van de EDM Media Groep, dat gespecialiseerd is in datakwaliteit, klantinzicht en doelgroepbereik.
Met de oprichting van The Data Agency wil EDM Media Groep inspelen op de grote vraag naar data-expertise op strategisch niveau. Floris van Lelyveld heeft 17 jaar ervaring op het gebied van marketing, data en analytics bij onder andere Unilever en VodafoneZiggo. Floris van Lelyveld gelooft dat elk bedrijf een databedrijf is. “Organisaties maken effectiever gebruik van data als doelstellingen en activiteiten in een datastrategie zijn uitgewerkt. Wij helpen organisaties een datastrategie te ontwikkelen en vertalen deze naar de dagelijkse operatie”.
Fundament van datagedreven organisatie
“Het belang van data blijft toenemen en overstijgt afdelingsbelangen. Management en directies moeten hun visie vertalen naar een heldere strategie en data een vast agendapunt maken. De datastrategie is het fundament van de datagedreven organisatie. Uiteindelijk willen we onze opdrachtgevers dankzij effectief datagebruik betere beslissingen laten nemen”, stelt Dennis Stolk. Dennis heeft 20 jaar ervaring in innovatieve markten bij onder meer UPC, Rabobank en Canal Digitaal. Hij kent de uitdagingen van organisaties die streven naar groei, digitale transformatie, marketing automation en customer experience verbetering.
De diensten van The Data Agency omvatten een strategisch advies, een operationeel plan van aanpak en begeleiding bij de uitvoering.
Meer informatie: The Data Agency
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht