The Data Agency is een nieuw bureau voor datastrategie. Dit bureau, opgericht door Floris van Lelyveld en Dennis Stolk, helpt organisaties aan een strategie om data driven te worden. The Data Agency is gevestigd in Amsterdam en onderdeel van de EDM Media Groep, dat gespecialiseerd is in datakwaliteit, klantinzicht en doelgroepbereik.
Met de oprichting van The Data Agency wil EDM Media Groep inspelen op de grote vraag naar data-expertise op strategisch niveau. Floris van Lelyveld heeft 17 jaar ervaring op het gebied van marketing, data en analytics bij onder andere Unilever en VodafoneZiggo. Floris van Lelyveld gelooft dat elk bedrijf een databedrijf is. “Organisaties maken effectiever gebruik van data als doelstellingen en activiteiten in een datastrategie zijn uitgewerkt. Wij helpen organisaties een datastrategie te ontwikkelen en vertalen deze naar de dagelijkse operatie”.
Fundament van datagedreven organisatie
“Het belang van data blijft toenemen en overstijgt afdelingsbelangen. Management en directies moeten hun visie vertalen naar een heldere strategie en data een vast agendapunt maken. De datastrategie is het fundament van de datagedreven organisatie. Uiteindelijk willen we onze opdrachtgevers dankzij effectief datagebruik betere beslissingen laten nemen”, stelt Dennis Stolk. Dennis heeft 20 jaar ervaring in innovatieve markten bij onder meer UPC, Rabobank en Canal Digitaal. Hij kent de uitdagingen van organisaties die streven naar groei, digitale transformatie, marketing automation en customer experience verbetering.
De diensten van The Data Agency omvatten een strategisch advies, een operationeel plan van aanpak en begeleiding bij de uitvoering.
Meer informatie: The Data Agency
15 oktober 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met i...
17 oktober 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen i...
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
21 november 2024 Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een h...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
28 november 2024Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunctionaliteiten v...
Deel dit bericht