The Data Agency is een nieuw bureau voor datastrategie. Dit bureau, opgericht door Floris van Lelyveld en Dennis Stolk, helpt organisaties aan een strategie om data driven te worden. The Data Agency is gevestigd in Amsterdam en onderdeel van de EDM Media Groep, dat gespecialiseerd is in datakwaliteit, klantinzicht en doelgroepbereik.
Met de oprichting van The Data Agency wil EDM Media Groep inspelen op de grote vraag naar data-expertise op strategisch niveau. Floris van Lelyveld heeft 17 jaar ervaring op het gebied van marketing, data en analytics bij onder andere Unilever en VodafoneZiggo. Floris van Lelyveld gelooft dat elk bedrijf een databedrijf is. “Organisaties maken effectiever gebruik van data als doelstellingen en activiteiten in een datastrategie zijn uitgewerkt. Wij helpen organisaties een datastrategie te ontwikkelen en vertalen deze naar de dagelijkse operatie”.
Fundament van datagedreven organisatie
“Het belang van data blijft toenemen en overstijgt afdelingsbelangen. Management en directies moeten hun visie vertalen naar een heldere strategie en data een vast agendapunt maken. De datastrategie is het fundament van de datagedreven organisatie. Uiteindelijk willen we onze opdrachtgevers dankzij effectief datagebruik betere beslissingen laten nemen”, stelt Dennis Stolk. Dennis heeft 20 jaar ervaring in innovatieve markten bij onder meer UPC, Rabobank en Canal Digitaal. Hij kent de uitdagingen van organisaties die streven naar groei, digitale transformatie, marketing automation en customer experience verbetering.
De diensten van The Data Agency omvatten een strategisch advies, een operationeel plan van aanpak en begeleiding bij de uitvoering.
Meer informatie: The Data Agency
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht