06-07-2015

Huawei en Tilburg University bouwen Big Data platform voor onderzoek naar koopgedrag

Deel dit bericht

ICT dienstverlener Huawei tekent een Memorandum of Understanding (MoU) met Tilburg University. De partijen gaan gezamenlijk een dynamisch ICT platform ontwikkelen waarop studenten koopgedrag analyseren door middel van Big Data Analytics. Huawei en Tilburg University willen retailers in Tilburg met het platform een duidelijk beeld geven over het koopgedrag van consumenten met de bedoeling om Smart Commerce te realiseren. De MoU heeft een looptijd van één jaar.

Huawei gaat hardware voor het dynamische platform leveren, access points verzorgen aan retailers en storage & server oplossingen aanbieden. Tilburg University zal een nieuw state-of-the-art Big Data science lab opzetten voor studenten om wetenschappelijk onderzoek en analytische berekeningen uit te voeren. Binnen het project moet het dynamische ICT platform meer duidelijkheid geven over het koopgedrag van consumenten en tegelijkertijd klantprofielen creëren. Het is oveigens nog niet zo dat de partijen al overeenstemming hebben, maar ze hebben allebei de intentie om dat wel te bewerkstelligen.

De MoU is een eerste stap naar een meer structurele samenwerking tussen Huawei en Tilburg University waarin beide partijen kennis delen om nieuwe en innovatieve producten en oplossingen te creëren in het ICT-domein.

 

Partners