28-06-2015

Operational intelligence helpt in te spelen op uitdagingen van digitalisering

Deel dit bericht

Het real-time inzicht dat bedrijven met operational intelligence, het inzetten van data van sensoren op bijvoorbeeld machines, verkrijgen helpt hen in te spelen op digitalisering. Wie operational intelligence beter op orde heeft kan dan ook beter inspelen op uitdagingen die de digitalisering met zich meebrengt.

Dit blijkt uit onderzoek van Splunk, leverancier van software voor real-time operational intelligence. Als we kijken naar uitdagingen rond digitalisering waar organisaties zich zorgen over maken springt vooral beveiliging eruit. Bedrijven maken zich ten opzichte van 2013 25% meer zorgen dan over security. Ook zorgen over chaotische data (+22%) en slechte klantervaringen (+21%) zijn toegenomen. Deze aspecten dragen allen bij aan de complexiteit van het landschap dat IT-managers beheren.

De cloud maakt IT-infrastructuren complexer
Ook het toenemende gebruik van clouddiensten maakt IT-infrastructuren steeds complexer, aangezien systemen steeds meer hybride worden en bedrijven moeite hebben om gelijke inzichten te verkrijgen op zowel on-premise als cloud-gebaseerde infrastructuur. Nu organisaties steeds meer gebruik maken van heterogene en complexe IT-platformen maken zij steeds vaker gebruik van operational intelligence om de noodzakelijke inzichten te verkrijgen.

68% van de bedrijven stelt middelmatig tot zeer afhankelijk te zijn van cross-channel experiences. Deze organisaties krijgen hierdoor te maken met een steeds grotere datastroom vanuit kanalen als mobiele apps, social media en sensor-gebaseerde apparaten. Bedrijven die afhankelijk zijn van cross-channel experience blijken vaker gebruik te maken van operational intelligence om moeilijk te verkrijgen inzichten in gebruikersgedrag in handen te krijgen.

Partners