Nederlandse consumenten zijn steeds bewuster van hun online privacy, maar ervaren nog altijd beperkte controle bij het delen van hun data. Dat blijkt uit de DDMA Privacy Monitor 2025, die dit jaar voor de tweede keer is verschenen. Het onderzoek laat...
DDMA, de branchevereniging voor datagedreven marketing, sales en service, is 2021 voortvarend begonnen. In het eerste kwartaal van dit jaar mocht de branchevereniging 14 nieuwe leden verwelkomen. Onder meer T-Mobile, Yarden en Randstad sloten zich aa...
De DDMA Privacy Monitor 2021, een in opdracht van branchevereniging DDMA door GFK uitgevoerd onderzoek onder 1.012 respondenten, laat zien dat Nederlanders steeds positiever zijn over het uitwisselen van hun gegevens met organisaties. Wel hebben de m...
Deze workshop met Panos Alexopoulos behandelt de implementatie van Knowledge Graphs en Large Language Models en biedt een uitgebreid raamwerk waarin geavanceerde technieken worden gecombineerd met praktijkcases en oefeningen. Praktische workshop op 20 en 21 mei in Utrecht - schrijf snel in!
Uit een recordaantal inzendingen heeft de jury ANWB, DPG Media en Jumbo genomineerd voor de DDMA Customer Data Award 2020. De drie genomineerden presenteren hun case tijdens de DDMA Customer Data Award Night op 19 maart op het Westergasterrein, waar ...
Vanaf nu is het mogelijk om een case in te zenden voor de DDMA Customer Data Award 2020. Organisaties die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weten toe te passen en van data iets moois wet...
Het overgrote deel van de Nederlandse bedrijven verwacht dat de Algemene Verordening Gegevensbescherming (GDPR) grote impact gaat hebben op de eigen bedrijfsvoering. Toch ligt slechts 36 procent op schema met de voorbereiding op deze nieuwe Europese ...
Effectieve marketing wordt gedreven door data. Dat laat de nieuwste editie van de jaarlijkse Global Review of Data-Driven Marketing and Advertising zien. Data heeft zich ontwikkeld tot de spil van marketing, advertising en productontwikkeling en help...
De nieuwe Europese privacyregelgeving en de veranderingen in het marketingvak – zowel op creatief als technologisch gebied – zijn de belangrijkste aandachtspunten voor brancheorganisatie voor marketing en data DDMA in 2017. De hoofddoelst...
Nederlandse organisaties die investeren in data-driven marketing zijn positief gestemd over de opbrengst hiervan. Klanttevredenheid wordt als belangrijkste winst genoemd, gevolgd door omzetgroei. Toch wordt anno 2016 nog steeds minder dan de helft va...
Pieter Meijer is benoemd als nieuw bestuurslid van DDMA, de brancheorganisatie voor data en marketing.Meijer is digital marketing specialist en momenteel werkzaam als CEO bij Pervorm. Door zijn jarenlange ervaring is hij zich zeer bewust van het bela...