DDMA, de branchevereniging voor datagedreven marketing, sales en service, is 2021 voortvarend begonnen. In het eerste kwartaal van dit jaar mocht de branchevereniging 14 nieuwe leden verwelkomen. Onder meer T-Mobile, Yarden en Randstad sloten zich aan, net als de Hogeschool van Amsterdam, Het Nationale Theater en PVH, de moederorganisatie van Calvin Klein en Tommy Hilfiger.
Ook de volgende organisaties kozen begin 2021 voor een DDMA-lidmaatschap: Stichting Gelders Landschap, Dotdigital, Joost Speelt Spellen, NKC, Improvers, Eventim, Your Success Factor en Spotler Group (eerder al lid met onderliggende labels)
Diana Janssen, directeur van DDMA: “Bij DDMA krijgen organisaties toegang tot een actueel kennisaanbod en een groot netwerk dat hen helpt datagedreven en klantgericht te werken, een ethische visie op datagebruik te ontwikkelen en om te gaan met wettelijke veranderingen. Daar is veel vraag naar, aangezien data bij steeds meer organisaties een centrale rol inneemt. Het is mooi om te zien dat organisaties uit verschillende sectoren – van bekende merken en goede doelen tot marketingbureaus en retailers – onze ambitie delen: een wereld waarin consumenten en organisaties kunnen profiteren van de voordelen van data.”
De groei van DDMA duidt erop dat het belang van datagedreven marketing, sales en service door de coronacrisis alleen maar groter wordt. De crisis zorgt er zelfs voor dat bij veel organisaties een versnelde digitale transitie plaatsvindt en de focus op data toeneemt, bleek vorig jaar al uit de DDMA Barometer. Ook organisaties uit branches die het nu lastiger hebben, zoals Het Nationale Theater uit de culturele sector en Eventim uit de evenementenhoek, weten de branchevereniging te vinden.
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht