Oracle publiceert het rapport Dogs are Loyal. Customers Aren’t, dat in samenwerking met Philip Graves, klantgedrag consultant, tot stand is gekomen. Het rapport bekijkt klantgedrag vanuit het perspectief van de moderne psychologische theorie. Een van de uitkomsten is dat klanten niet in de ware zin des woords loyaal zijn aan te merken.
Het rapport stelt dat customer-service-teams moeten gaan denken in termen van ‘customer stickiness’ (dat gedrag beschrijft) in plaatst van loyaliteit (dat een projectie is van wat achter gedrag zit).
In het rapport beschrijft Graves vier manieren waarop customer-serviceteams klantgedrag kunnen gebruiken om de stickiness te vergroten:
Volgens het rapport zijn de brede beschikbaarheid van mogelijkheden om gedragsdata op te slaan en verschillende benaderingen live te testen op aanpassingen, de sleutel tot succes.
David Lopes, Customer Experience Strategist bij Oracle: “Dit rapport biedt een interessante blik op klantenservice nu dit werkveld belangrijker is dan ooit. Belangrijk in dat verband is dat de drivers voor klantgedrag net zo snel groeien als een verzameling van nieuwe technologieën – van cloud computing en mobility tot big data analytics. Deze maken het mogelijk om meer begrip dan ooit te creëren.”
Over de auteur
Philip Graves is consultant op het gebied van klantgedrag. Hij publiceert boeken en artikelen en spreekt regelmatig op congressen en met media. Graves is meer dan eens omschreven als een van de meest toonaangevende experts op het gebied van klantgedrag. Graves werkt de laatste zes jaar vooral voor internationale bedrijven die hij adviseert op het gebied van klantgedrag en gedragsinzichten.
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht