Oracle publiceert het rapport Dogs are Loyal. Customers Aren’t, dat in samenwerking met Philip Graves, klantgedrag consultant, tot stand is gekomen. Het rapport bekijkt klantgedrag vanuit het perspectief van de moderne psychologische theorie. Een van de uitkomsten is dat klanten niet in de ware zin des woords loyaal zijn aan te merken.
Het rapport stelt dat customer-service-teams moeten gaan denken in termen van ‘customer stickiness’ (dat gedrag beschrijft) in plaatst van loyaliteit (dat een projectie is van wat achter gedrag zit).
In het rapport beschrijft Graves vier manieren waarop customer-serviceteams klantgedrag kunnen gebruiken om de stickiness te vergroten:
Volgens het rapport zijn de brede beschikbaarheid van mogelijkheden om gedragsdata op te slaan en verschillende benaderingen live te testen op aanpassingen, de sleutel tot succes.
David Lopes, Customer Experience Strategist bij Oracle: “Dit rapport biedt een interessante blik op klantenservice nu dit werkveld belangrijker is dan ooit. Belangrijk in dat verband is dat de drivers voor klantgedrag net zo snel groeien als een verzameling van nieuwe technologieën – van cloud computing en mobility tot big data analytics. Deze maken het mogelijk om meer begrip dan ooit te creëren.”
Over de auteur
Philip Graves is consultant op het gebied van klantgedrag. Hij publiceert boeken en artikelen en spreekt regelmatig op congressen en met media. Graves is meer dan eens omschreven als een van de meest toonaangevende experts op het gebied van klantgedrag. Graves werkt de laatste zes jaar vooral voor internationale bedrijven die hij adviseert op het gebied van klantgedrag en gedragsinzichten.
8 en 9 januari 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
2 april 2025 Schrijf in voor al weer de twaalfde editie van ons jaarlijkse congres met wederom een ijzersterke sprekers line-up. Op deze editie behandelen wij belangrijke thema’s als Moderne Cloud Data Architecturen, Datawarehouse Design met Ge...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
3 april 2025 Deze workshop met Winfried Etzel behandelt de centrale pijler van Data Mesh: Federated Data Governance. Hoe zorg je voor een goede balans tussen autonomie en centrale regie? Praktische workshop van een halve dag op 3 april in Utre...
3 april 2025 In de snel veranderende wereld van vandaag is het effectief benutten en beheren van gegevens een kritieke succesfactor voor organisaties. Deze cursus biedt een fundamenteel begrip van Master Data Management (MDM) en de centrale ro...
7 t/m 9 april 2025Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richt...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht