Oracle publiceert het rapport Dogs are Loyal. Customers Aren’t, dat in samenwerking met Philip Graves, klantgedrag consultant, tot stand is gekomen. Het rapport bekijkt klantgedrag vanuit het perspectief van de moderne psychologische theorie. Een van de uitkomsten is dat klanten niet in de ware zin des woords loyaal zijn aan te merken.
Het rapport stelt dat customer-service-teams moeten gaan denken in termen van ‘customer stickiness’ (dat gedrag beschrijft) in plaatst van loyaliteit (dat een projectie is van wat achter gedrag zit).
In het rapport beschrijft Graves vier manieren waarop customer-serviceteams klantgedrag kunnen gebruiken om de stickiness te vergroten:
Volgens het rapport zijn de brede beschikbaarheid van mogelijkheden om gedragsdata op te slaan en verschillende benaderingen live te testen op aanpassingen, de sleutel tot succes.
David Lopes, Customer Experience Strategist bij Oracle: “Dit rapport biedt een interessante blik op klantenservice nu dit werkveld belangrijker is dan ooit. Belangrijk in dat verband is dat de drivers voor klantgedrag net zo snel groeien als een verzameling van nieuwe technologieën – van cloud computing en mobility tot big data analytics. Deze maken het mogelijk om meer begrip dan ooit te creëren.”
Over de auteur
Philip Graves is consultant op het gebied van klantgedrag. Hij publiceert boeken en artikelen en spreekt regelmatig op congressen en met media. Graves is meer dan eens omschreven als een van de meest toonaangevende experts op het gebied van klantgedrag. Graves werkt de laatste zes jaar vooral voor internationale bedrijven die hij adviseert op het gebied van klantgedrag en gedragsinzichten.
16 mei 2024 Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een heront...
29 - 31 mei 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare rich...
3 t/m 5 juni 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richtl...
10 t/m 12 juni 2024 Praktische workshop Data Management Fundamentals door Chris Bradley - CDMP-examinatie optioneel De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Managem...
14 juni 2024 (halve dag online) Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner In ons digitale tijdperk willen veel organisaties datagedreven worden en investeren zij fors in nieuwe technologieën om dit mogelijk te maken. Maar deze ...
17 t/m 19 juni 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en prakti...
15 oktober 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met i...
17 oktober 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen i...
Deel dit bericht