Salesforce, aanbieder van een online CRM-toepassing, introduceert Salesforce Marketing Cloud Predictive Decisions. Met Predictive Decisions (letterlijk: voorspellende beslissingen), kunnen marketeers data science inzetten om de klantbetrokkenheid te analyseren en klanten proactief nieuwe geschikte content, producten of aanbiedingen te presenteren, aldus Salesforce.
Salesforce Marketing Cloud combineert CRM- en marketinginformatie met relevante contextuele data, zoals surfgedrag, en gebruikt beslissingen op basis van predictive intelligence om de conversie en het engagement te verhogen. Hierdoor kunnen marketeers volgens Salesforce schaalbare gepersonaliseerde campagnes opzetten met gebruik van diverse marketingkanalen, op een manier die klanten verrast en blij maakt. Daarnaast krijgen marketeers de mogelijkheid complete programma’s te ontwikkelen, die de stap zetten van contextuele betrokkenheid naar voorspellende marketing door de integratie van data vanuit verschillende marketingkanalen gecombineerd met nieuwe workflow en automatisering.
Algoritmes
Met Predictive Decisions kan een marketeer zowel anonieme als bekende klantprofielen continu updaten, zodat hij precies weet wat de voorkeuren van elke individuele klant zijn. Geavanceerde algoritmes doen vervolgens voorspellingen over welke content, product of aanbieding het best kan worden gepresenteerd. Hierdoor neemt de conversie en betrokkenheid van elke klant toe.
Van toevallige bezoeker naar klant.
WK
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht