Salesforce, aanbieder van een online CRM-toepassing, introduceert Salesforce Marketing Cloud Predictive Decisions. Met Predictive Decisions (letterlijk: voorspellende beslissingen), kunnen marketeers data science inzetten om de klantbetrokkenheid te analyseren en klanten proactief nieuwe geschikte content, producten of aanbiedingen te presenteren, aldus Salesforce.
Salesforce Marketing Cloud combineert CRM- en marketinginformatie met relevante contextuele data, zoals surfgedrag, en gebruikt beslissingen op basis van predictive intelligence om de conversie en het engagement te verhogen. Hierdoor kunnen marketeers volgens Salesforce schaalbare gepersonaliseerde campagnes opzetten met gebruik van diverse marketingkanalen, op een manier die klanten verrast en blij maakt. Daarnaast krijgen marketeers de mogelijkheid complete programma’s te ontwikkelen, die de stap zetten van contextuele betrokkenheid naar voorspellende marketing door de integratie van data vanuit verschillende marketingkanalen gecombineerd met nieuwe workflow en automatisering.
Algoritmes
Met Predictive Decisions kan een marketeer zowel anonieme als bekende klantprofielen continu updaten, zodat hij precies weet wat de voorkeuren van elke individuele klant zijn. Geavanceerde algoritmes doen vervolgens voorspellingen over welke content, product of aanbieding het best kan worden gepresenteerd. Hierdoor neemt de conversie en betrokkenheid van elke klant toe.
Van toevallige bezoeker naar klant.
WK
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht