06-03-2015

Salesforce biedt Marketing Cloud Predictive Decisions

Deel dit bericht

Salesforce, aanbieder van een online CRM-toepassing, introduceert Salesforce Marketing Cloud Predictive Decisions. Met Predictive Decisions (letterlijk: voorspellende beslissingen), kunnen marketeers data science inzetten om de klantbetrokkenheid te analyseren en klanten proactief nieuwe geschikte content, producten of aanbiedingen te presenteren, aldus Salesforce.

Salesforce Marketing Cloud combineert CRM- en marketinginformatie met relevante contextuele data, zoals surfgedrag, en gebruikt beslissingen op basis van predictive intelligence om de conversie en het engagement te verhogen. Hierdoor kunnen marketeers volgens Salesforce schaalbare gepersonaliseerde campagnes opzetten met gebruik van diverse marketingkanalen, op een manier die klanten verrast en blij maakt. Daarnaast krijgen marketeers de mogelijkheid complete programma’s te ontwikkelen, die de stap zetten van contextuele betrokkenheid naar voorspellende marketing door de integratie van data vanuit verschillende marketingkanalen gecombineerd met nieuwe workflow en automatisering.

Algoritmes

Met Predictive Decisions kan een marketeer zowel anonieme als bekende klantprofielen continu updaten, zodat hij precies weet wat de voorkeuren van elke individuele klant zijn. Geavanceerde algoritmes doen vervolgens voorspellingen over welke content, product of aanbieding het best kan worden gepresenteerd. Hierdoor neemt de conversie en betrokkenheid van elke klant toe.
Van toevallige bezoeker naar klant.

WK

Partners