23-02-2015

Oracle lanceert nieuwe businessunit Oracle Hospitality

Deel dit bericht

Oracle introduceert de Oracle Hospitality Global Business Unit. Doel van dit bedrijfsonderdeel is het versnellen van cloud-, mobiele en customer experience-technologieën die gebaseerd zijn  op het overgenomen Micros software. Micros Systems levert software aan restaurants, hotels, motels, fatsfood-restaurants, casino's en cruiseschepen. Met de software kunnen organisaties met apps, internet, IPTV, call centers en kiosks hun klanten voorzien van diensten.

Oracle Hospitality breidt dit commitment nu uit door organisaties van iedere grootte te voorzien van service en betrouwbare oplossingen die klanten moet helpen succesvol te zijn in een omgeving die fundamenteel verandert door de opkomst van social, mobiele en cloudtechnologieën, zo meldt Oracle.

Casino

Het Oracle-platform voor de hospitality-branche biedt volgens het IT-bedrijf complete, geïntegreerde software, moderne cloudoplossingen en hardware voor hotels, casino’s, restaurants, sport- en entertainmentlocaties en grote en kleinere cruiseondernemingen.“De lancering van Oracle Hospitality bouwt voort op onze strategie om aparte, wereldwijde businessunits te creëren, die klanten helpen bij het oplossen van hun belangrijkste uitdagingen. Dat doen we met een combinatie van best-of-breed technologie en uitgebreide branchekennis en ervaring”, zegt Bob Weiler (foto), executive vicepresident Global Business Units bij Oracle. “Oracle Hospitality biedt oplossingen waarmee onze klanten in de hospitalitysector effectiever concurreren in een landschap dat sterk is veranderd door disruptieve technologieën.” 

Formido

Micros Systems haalde in 2013 een omzet van 1,29 miljard dollar met 6300 werknemers. Inmiddels heeft de software enkele honderdduizenden installaties bij diverse klanten, waaronder bij C&A en Formido. Micros neemt het op tegen Infor-dochter Softbrands.

Door: Witold Kepinski

Partners