30-01-2015

Kronos en Axsium Group bieden big data oplossing aan retailers

Deel dit bericht

Axsium Group en Kronos Incorporated slaan handen ineen om de allereerste plug-in ter verbetering van winkelprestaties te ontwikkelen. De plug-in helpt zowel corporate- als winkelmanagers de effectiviteit en efficiency van planningen en werkdagen te verbeteren door geautomatiseerde en gestructureerde besluitvorming. Met behulp van de Kronos Workforce Analytics toepassing kan de nieuwe plug-in probleemgebieden identificeren die een impact kunnen hebben op de tevredenheid van werknemers en consumenten. De plug-in stemt werkuren en beschikbaarheid van werknemers af, zodat planningen en schema’s worden geoptimaliseerd.

De winkelprestatie wordt in kaart gebracht door het afzetten van gegevens over de planning, productiviteit en de prikklok tegen key performance indicators (KPI's) zoals werknemersbeschikbaarheid, voorkeuren, vaardigheden, opleidingen en de vraag van de consument. Deze resultaten worden vervolgens in één intuïtief dashboard weergegeven. Met behulp van het dashboard krijgen managers in één oogopslag inzicht in hoe het werk van invloed is op de prestaties van de medewerker en hoe zij de besluitvorming kunnen vereenvoudigen. Dit helpt bij het verbeteren van de resultaten voor de werknemer, de consument en de detailhandel. Bedrijfsleiders kunnen bijvoorbeeld een heat map bekijken en inzoomen op een momentopname van de planningsprestaties op regionaal niveau. Ook kunnen zij trends analyseren waarmee inzichtelijk wordt of een bepaalde winkel constant presteert.

Dezelfde datavisualisatie wordt doorgestuurd naar winkelmanagers die meteen kunnen zien of de medewerker is ingepland, wanneer hij of zij daadwerkelijk beschikbaar is, maar ook of de medewerker de juiste competenties heeft voor een specifieke taak. Deze voordelen gelden ook voor de medewerker. Zo kan er een op maat gemaakte planning worden gemaakt en worden er passende opleidingen aangeboden, omdat het systeem duidelijk aangeeft waar de knelpunten in hun ontwikkeling liggen.

Uiteindelijk is de winkelprestatie plug-in bedoeld om werkgevers te laten inzien hoe de winkelplanning ervoor staat vanuit het perspectief van corporate- en winkelmanagers. Met de plug-in kunnen zij hun personeelsbestand optimaliseren, zodat ze concurrentievoordeel kunnen behalen, maar helpt het ook bij het vergroten van de betrokkenheid van de medewerkers, aldus Bob Clements, senior vice president bij Axsium Group.

WK

Tags:

Big Data

Partners