CEO’s en CMO’s zijn tevreden over de marketingresultaten van hun bedrijf. 90% van de CEO’s en CMO’s geeft aan dat de marketingresultaten voldoen aan verwachtingen of deze overschrijden. Big data speelt binnen marketing een steeds belangrijkere rol.
Dit blijkt uit het onderzoek ‘Data-Driven Insights Are Only Part of the Journey: Today's Best CMOs Take Action’ van Forbes Insights in samenwerking met Rocket Fuel. Iets meer dan de helft van de respondenten heeft de doelgroep van producten niet goed in beeld. Dit terwijl dee informatie juist van cruciaal belang is voor een marketingcampagne. Het is dan ook niet verwonderlijk dat bijna de helft aangeeft in marketingcampagnes geld te verspillen. Bedrijven kijken steeds vaker naar big data om marketingcampagnes efficiënter te maken.
Meer kennis over big data
CEO’s en CMO’s hebben hun kennis over big data vergroot. 77% van de respondenten geeft aan big data en de voordelen goed te begrijpen, tegenover 52% in 2013. “Het rapport toont aan data de weg is naar beter marketing”, zegt Bruce Rogers, Chief Insights Officer en hoofd CMO Practice bij Forbes Media. “De sleutel is echter niet alleen het verzamelen van data, maar het destilleren van inzichten die tot specifieke acties leiden.”
73% van de bedrijven is zet machine learning actief in om grote datasets te analyseren en hier waarde uit te halen. Als we kijken naar de groep die aangeeft big data goed te begrijpen stijgt dit percentage tot 96%. Bedrijven zetten daarnaast steeds vaker in op digitale advertenties. Organisaties proberen hun kans op dit gebied te spreiden door te investeren in meer bedrijven, technologische partners en eigen marketingteams.
Artificial intelligence omarmen
“We zien een opkomende groep innovatieve marketeers die de kansen van artificial intelligence omarmen om betekenis te geven aan en acties te destilleren uit Big Data sets”, zegt Eric Porres, CMO van Rocket Fuel. “Het onderzoek toont aan dat zij die Big Data begrijpen een grotere kans hebben meer data uit meer bronnen te halen dan ooit tevoren. Zij die deze stap nemen zijn aanzienlijke effectiever bij zinvolle consumer engagement en het voorkomen van verspilling rond marketing.”
16 mei 2024 Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een heront...
29 - 31 mei 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare rich...
3 t/m 5 juni 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richtl...
10 t/m 12 juni 2024 Praktische workshop Data Management Fundamentals door Chris Bradley - CDMP-examinatie optioneel De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Managem...
14 juni 2024 (halve dag online) Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner In ons digitale tijdperk willen veel organisaties datagedreven worden en investeren zij fors in nieuwe technologieën om dit mogelijk te maken. Maar deze ...
17 t/m 19 juni 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en prakti...
15 oktober 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met i...
17 oktober 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen i...
Deel dit bericht