Big data is voor marketeers een ideale tool. Big data kan veel inzichten geven in het gedrag van klanten, waardoor marketeers hun activiteiten hierop kunnen afstemmen. Maar liefst 80% van de marketeers wereldwijd is het er dan ook over eens dat data een belangrijke rol speelt bij het behalen van marketingdoelstellingen. 92,2% van de marketeers verwacht dat data de komende jaren een substantiële bijdrage zal leveren aan hun marketing- & advertisingactiviteiten.
Dit blijkt uit het het rapport ‘The Global Review of Data-Driven Marketing and Advertising’ van de Global DMA, dat is uitgevoerd door Winterberry Group. Ruim driekwart van de marketeers wereldwijd (77,4%) denkt dat data-driven marketing en advertising de komende jaren zijn waarde zal laten zien. Het optimisme is het grootst onder marketeers in opkomende landen zoals India, Brazilië en Zuid-Afrika.
Grotere budgetten
Het is dan ook niet verrassend dat marketeers steeds meer geld uitgeven aan big data. 63,2% van de ondervraagde marketeers geeft aan in het afgelopen jaar meer geld te hebben uitgegeven aan data-driven marketing en advertising. 73,5% verwacht ook komend jaar het budget hiervoor te vergroten. Marketeers investeren vooral in data-driven marketing en advertising om aan de vraag en behoefte vanuit de markt te voldoen om relevante informatie en aanbiedingen aan te bieden.
De vijf marketingkanalen waarvoor het budget het afgelopen jaar groeide zijn allen digitale kanalen. Het gaat hierbij om website/e-commerce, social media, mobile, betaalde marketing via zoekmachines en online 'display advertising'. Deze trend zet naar verwachting ook komend jaar door.
8 en 9 januari 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
2 april 2025 Schrijf in voor al weer de twaalfde editie van ons jaarlijkse congres met wederom een ijzersterke sprekers line-up. Op deze editie behandelen wij belangrijke thema’s als Moderne Cloud Data Architecturen, Datawarehouse Design met Ge...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
3 april 2025 Deze workshop met Winfried Etzel behandelt de centrale pijler van Data Mesh: Federated Data Governance. Hoe zorg je voor een goede balans tussen autonomie en centrale regie? Praktische workshop van een halve dag op 3 april in Utre...
3 april 2025 In de snel veranderende wereld van vandaag is het effectief benutten en beheren van gegevens een kritieke succesfactor voor organisaties. Deze cursus biedt een fundamenteel begrip van Master Data Management (MDM) en de centrale ro...
7 t/m 9 april 2025Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richt...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht