05-11-2014

Big data speelt belangrijke rol in marketing

Deel dit bericht

Big data is voor marketeers een ideale tool. Big data kan veel inzichten geven in het gedrag van klanten, waardoor marketeers hun activiteiten hierop kunnen afstemmen. Maar liefst 80% van de marketeers wereldwijd is het er dan ook over eens dat data een belangrijke rol speelt bij het behalen van marketingdoelstellingen. 92,2% van de marketeers verwacht dat data de komende jaren een substantiële bijdrage zal leveren aan hun marketing- & advertisingactiviteiten.

Dit blijkt uit het het rapport ‘The Global Review of Data-Driven Marketing and Advertising’ van de Global DMA, dat is uitgevoerd door Winterberry Group. Ruim driekwart van de marketeers wereldwijd (77,4%) denkt dat data-driven marketing en advertising de komende jaren zijn waarde zal laten zien. Het optimisme is het grootst onder marketeers in opkomende landen zoals India, Brazilië en Zuid-Afrika.

Grotere budgetten
Het is dan ook niet verrassend dat marketeers steeds meer geld uitgeven aan big data. 63,2% van de ondervraagde marketeers geeft aan in het afgelopen jaar meer geld te hebben uitgegeven aan data-driven marketing en advertising. 73,5% verwacht ook komend jaar het budget hiervoor te vergroten. Marketeers investeren vooral in data-driven marketing en advertising om aan de vraag en behoefte vanuit de markt te voldoen om relevante informatie en aanbiedingen aan te bieden.

De vijf marketingkanalen waarvoor het budget het afgelopen jaar groeide zijn allen digitale kanalen. Het gaat hierbij om website/e-commerce, social media, mobile, betaalde marketing via zoekmachines en online 'display advertising'. Deze trend zet naar verwachting ook komend jaar door.

 

Tags:

Big Data

Partners