Bedrijven lopen tegen allerlei uitdagingen aan op het gebied van big data. De belangrijkste uitdaging is het verkrijgen van inzichten uit big data, wat door 43% van de ondervraagde bedrijven als grootste uitdaging wordt genoemd. De slechte kwaliteit van verzamelde data is voor 23% van de organisaties de grootste uitdaging.
Dit blijkt uit onderzoek van Avention, leverancier van business information-oplossingen. IDG Connect ondervroeg voor het onderzoek 300 medewerkers van Amerikaanse organisaties. Naast het verkrijgen van inzichten uit big data en de slechte kwaliteit van data noemen organisaties ook andere uitdagingen. Denk hierbij aan:
Nauwkeurige data is niet voldoende
Simpelweg toegang hebben tot nauwkeurige data is voor bedrijven niet voldoende om hun bedrijfsvoering te verbeteren. De grootste uitdaging waar bedrijven mee te maken krijgen is dan ook beschikbare data op een dusdanige manier gebruiken dat de organisatie hierdoor groeit. Denk hierbij aan meer sales leads van goede kwaliteit, een hogere ROI op marketinguitingen en de mogelijkheid belangrijke trends te identificeren.
Avention waarschuwt bedrijven daarom niet alleen te focussen op de nauwkeurigheid van data en een aantal belangrijke stappen niet te vergeten. Bedrijven zouden een sterke datastrategie moeten implementeren en leren welke onderwerpen voor de strategische richting van de organisatie het meest relevant zijn. Ook zouden organisaties een oplossing moeten implementeren die big data op een manier aanlevert die zinvol is voor de Lines of Business.
Geïnformeerde beslissingen
Bedrijven geven aan vooral behoefte te hebben aan meer strategische informatie om geïnformeerde beslissingen te kunnen nemen over:
Het volledige rapport 'Big Data for Marketing & Sales: Data Accuracy to Business Impact' van Avention is hier te vinden.
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht