Bedrijven lopen tegen allerlei uitdagingen aan op het gebied van big data. De belangrijkste uitdaging is het verkrijgen van inzichten uit big data, wat door 43% van de ondervraagde bedrijven als grootste uitdaging wordt genoemd. De slechte kwaliteit van verzamelde data is voor 23% van de organisaties de grootste uitdaging.
Dit blijkt uit onderzoek van Avention, leverancier van business information-oplossingen. IDG Connect ondervroeg voor het onderzoek 300 medewerkers van Amerikaanse organisaties. Naast het verkrijgen van inzichten uit big data en de slechte kwaliteit van data noemen organisaties ook andere uitdagingen. Denk hierbij aan:
Nauwkeurige data is niet voldoende
Simpelweg toegang hebben tot nauwkeurige data is voor bedrijven niet voldoende om hun bedrijfsvoering te verbeteren. De grootste uitdaging waar bedrijven mee te maken krijgen is dan ook beschikbare data op een dusdanige manier gebruiken dat de organisatie hierdoor groeit. Denk hierbij aan meer sales leads van goede kwaliteit, een hogere ROI op marketinguitingen en de mogelijkheid belangrijke trends te identificeren.
Avention waarschuwt bedrijven daarom niet alleen te focussen op de nauwkeurigheid van data en een aantal belangrijke stappen niet te vergeten. Bedrijven zouden een sterke datastrategie moeten implementeren en leren welke onderwerpen voor de strategische richting van de organisatie het meest relevant zijn. Ook zouden organisaties een oplossing moeten implementeren die big data op een manier aanlevert die zinvol is voor de Lines of Business.
Geïnformeerde beslissingen
Bedrijven geven aan vooral behoefte te hebben aan meer strategische informatie om geïnformeerde beslissingen te kunnen nemen over:
Het volledige rapport 'Big Data for Marketing & Sales: Data Accuracy to Business Impact' van Avention is hier te vinden.
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht