25-08-2014

Transparent kiest voor SAS Visual Analytics

Deel dit bericht

Transparent, specialist in accounts payable data mining, maakt bekend te hebben gekozen voor SAS Visual Analytics. Met de oplossing van SAS biedt Transparent haar klanten een communicatietool die niet alleen live inzicht in de werkzaamheden van Transparent geeft, maar ook op een zowel visueel aantrekkelijke als transparante wijze managementrapportages kan inzien en rapporten kan genereren. De rapporten helpen bij het opschonen van de crediteurenadministratie, het inzichtelijk maken van het verleden, benchmarking en het creëren van actieve spend analyses.

Transparent analyseert uitgaande betalingen van klanten met geavanceerde data mining-technologie. Dit houdt concreet in dat het verloren werkkapitaal, ontstaan door dubbele betalingen, openstaande creditnota’s en gemiste betalingskortingen, terughaalt. Transparent corrigeert daarbij ook direct de fouten die zijn gemaakt en adviseert hoe de klant zijn processen beter kan inrichten om deze te voorkomen.

Real time rapportages
“Om klanten inzicht te geven in onze analyses werken we met real time rapportages. Hiervoor maakten we tot voor kort gebruik van een verlengstuk van onze database-omgeving. Dit maakte rapporteren echter tot een tijdrovende klus. Bovendien bood het systeem geen flexibiliteit om de rapportage af te stemmen op de specifieke situatie van klanten. Deze werkwijze was voor ons niet meer acceptabel”, legt Maikel van Rijn, Director IT Services bij Transparent, uit. Van Rijn ging daarom op zoek naar een oplossing die de gewenste rapportages kan genereren zodat zowel Transparent als haar klanten nog beter inzicht krijgen in de analyseresultaten. De keuze is gevallen op SAS Visual Analytics

Van Rijn ziet ook mogelijkheden om in de toekomst met SAS Visual Analytics nieuwe diensten aan te bieden zoals een ‘spend analyse’. Door met SAS Visual Analytics de financiële inkoopgegevens van de klantendata te analyseren en beter inzichtelijk te maken, kan Transparent laten zien waar de meeste mogelijkheden voor inkoopvoordelen zitten zodat men inkoop makkelijker kan bundelen en daarmee kostenvoordeel kan behalen.

Tags:

Big Data

Partners