15-01-2016

Master Data Management oplossing STEP van Stibo Systems ondersteunt multichannel strategie LAPEYRE

Deel dit bericht

Stibo Systems, aanbieder in multidomein Master Data Management (MDM) oplossingen, kondigt aan dat LAPEYRE, specialist in duurzame home improvement oplossingen, de MDM oplossing STEP van Stibo Systems heeft geïmplementeerd. Hiermee kan het bedrijf haar product informatie beter structureren en uitbreiden. De online verkoop wordt met STEP gerichter en doeltreffender.

In deze tijd van mobiliteit en multichannel communicatie, is kloppende en uitgebreide productinformatie essentieel voor een optimale customer experience. Om consistente, gedetailleerde en kloppende data te leveren, moeten bedrijven hun database en informatieflow managen. Het Franse LAPEYRE koos hierbij voor STEP, omdat dit platform duurzaam bewezen en betrouwbare product informatie garandeert voor zowel externe als interne systemen.
De implementatie van STEP heeft ervoor gezorgd dat het verzamelen en verrijken van productinformatie uit verschillende bronnen eenvoudiger is. Deze informatie wordt cross channel gepubliceerd.

“Een belangrijke uitdaging in ons project was het beschikbaar stellen van zoveel mogelijk product- en service informatie voor alle klant- en verkoopkanalen in Frankrijk, Zwitserland en de Franse overzeese gebieden. Daarbij gaat het bijvoorbeeld over de winkels, website, mobiele toepassingen, catalogi en promotiebrochures. Tevens was het belangrijk om het proces van informatieverrijking zodanig te managen dat de kwaliteit aan onze hoge eisen blijft voldoen. Er is nu een online catalogus voor de consument, met editorial content, SEO data, etc. Deze eerste fase was noodzakelijk voor de vernieuwing van onze online en instore sales systemen die met de productinformatie zullen werken. In de volgende fase integreren we de inkoop- en verkoopgegevens in STEP,” vertelt Philippe Chareyre, PIM Project Manager bij LAPEYRE.

Meer informatie: www.stibosystems.nl

Partners