The Data Agency kondigt de fusie van platformbedrijf Invenna met software organisatie Human Inference aan. De groep versterkt hiermee haar technologie divisie en biedt als eerste in de Benelux een Customer Data Platform (CDP) met Master Data Management (MDM) technologie aan.
Onder de vlag van The Data Agency levert Invenna een combinatie van Customer Data Platform technologie en consultancy. De platformtechnologie richt zich op het ontsluiten, samenbrengen, toepassen en monitoren van klantdata, voor klanten in de financiële sector, media, retail, goede doelen en automotive. Human Inference is sinds 2019 onderdeel van The Data Agency en biedt al meer dan 35 jaar softwareoplossingen voor datakwaliteit en Master Data Management technologie aan. Deze zijn gebaseerd op natuurlijke taalverwerking, fuzzy-logic technieken en een matching-engine die patronen herkent. Hiermee worden databases op een slimme manier gecontroleerd, gecorrigeerd en beheerd, door organisaties als de Belastingdienst, Politie en Stichting BKR.
CDP en MDM technologie groeit naar elkaar toe
Door de twee merken samen te voegen ontstaat er één unieke bedrijfsoplossing waarmee organisaties doorlopend klanten, gegevens en personen herkennen, en deze informatie direct toepassen. Bijvoorbeeld voor risicobeoordelingen, maar ook in marketingcampagnes en -analyses. Omdat data centraal worden beheerd, bewaakt en gebruikt, blijven organisaties compliant en communiceren ze relevanter. Dit maakt Invenna het enige dataplatformbedrijf in de Benelux dat een CDP aanbiedt met MDM technologie voor o.a. Know Your Customer, marketing en IT. Pieter Hallewas, directeur van Invenna en Human Inference: “Recent onderzoek door Gartner onderstreept de trend dat CDP en MDM technologieën naar elkaar toegroeien en bij voorkeur deel uitmaken van één platform. Wij merken ook dat steeds meer bedrijven complexe datastromen hebben waardoor zij behoeften hebben aan een sterke MDM oplossing die onderdeel vormt van hun CDP. Tot op heden was zo’n geïntegreerde oplossing niet beschikbaar. Door de samenvoeging en integratie bieden wij organisaties nieuwe mogelijkheden: van het vereenvoudigen van hun IT landschap en het verbeteren van de dienstverlening tot het verkleinen van bedrijfsrisico’s en relevantere klantcommunicatie.”
Voor The Data Agency is deze fusie een mooie ontwikkeling. Frank de Beun, CEO bij The Data Agency, legt uit: “Het samenvoegen van de kennis en kracht van Human Inference met de bewezen platformtechnologie van Invenna, is voor ons een flinke stap. Eentje die bijzonder is en waarmee wij onze koppositie in de werelden van CDP en MDM verstevigen en uitbreiden. Wij zijn er zeker van dat wij onze klanten zo nog beter kunnen helpen bij hun data uitdagingen.”
9 april 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met inno...
11 april 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
16 april 2024 Praktisch en interactief seminar met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een herontw...
24 en 25 april 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
16 mei 2024Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunctionaliteiten van En...
23 mei 2024 (halve dag online) Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner In ons digitale tijdperk willen veel organisaties datagedreven worden en investeren zij fors in nieuwe technologieën om dit mogelijk te maken. Maar deze i...
29 - 31 mei 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare rich...
3 t/m 5 juni 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richtl...
Deel dit bericht