The Data Agency kondigt de fusie van platformbedrijf Invenna met software organisatie Human Inference aan. De groep versterkt hiermee haar technologie divisie en biedt als eerste in de Benelux een Customer Data Platform (CDP) met Master Data Management (MDM) technologie aan.
Onder de vlag van The Data Agency levert Invenna een combinatie van Customer Data Platform technologie en consultancy. De platformtechnologie richt zich op het ontsluiten, samenbrengen, toepassen en monitoren van klantdata, voor klanten in de financiële sector, media, retail, goede doelen en automotive. Human Inference is sinds 2019 onderdeel van The Data Agency en biedt al meer dan 35 jaar softwareoplossingen voor datakwaliteit en Master Data Management technologie aan. Deze zijn gebaseerd op natuurlijke taalverwerking, fuzzy-logic technieken en een matching-engine die patronen herkent. Hiermee worden databases op een slimme manier gecontroleerd, gecorrigeerd en beheerd, door organisaties als de Belastingdienst, Politie en Stichting BKR.
CDP en MDM technologie groeit naar elkaar toe
Door de twee merken samen te voegen ontstaat er één unieke bedrijfsoplossing waarmee organisaties doorlopend klanten, gegevens en personen herkennen, en deze informatie direct toepassen. Bijvoorbeeld voor risicobeoordelingen, maar ook in marketingcampagnes en -analyses. Omdat data centraal worden beheerd, bewaakt en gebruikt, blijven organisaties compliant en communiceren ze relevanter. Dit maakt Invenna het enige dataplatformbedrijf in de Benelux dat een CDP aanbiedt met MDM technologie voor o.a. Know Your Customer, marketing en IT. Pieter Hallewas, directeur van Invenna en Human Inference: “Recent onderzoek door Gartner onderstreept de trend dat CDP en MDM technologieën naar elkaar toegroeien en bij voorkeur deel uitmaken van één platform. Wij merken ook dat steeds meer bedrijven complexe datastromen hebben waardoor zij behoeften hebben aan een sterke MDM oplossing die onderdeel vormt van hun CDP. Tot op heden was zo’n geïntegreerde oplossing niet beschikbaar. Door de samenvoeging en integratie bieden wij organisaties nieuwe mogelijkheden: van het vereenvoudigen van hun IT landschap en het verbeteren van de dienstverlening tot het verkleinen van bedrijfsrisico’s en relevantere klantcommunicatie.”
Voor The Data Agency is deze fusie een mooie ontwikkeling. Frank de Beun, CEO bij The Data Agency, legt uit: “Het samenvoegen van de kennis en kracht van Human Inference met de bewezen platformtechnologie van Invenna, is voor ons een flinke stap. Eentje die bijzonder is en waarmee wij onze koppositie in de werelden van CDP en MDM verstevigen en uitbreiden. Wij zijn er zeker van dat wij onze klanten zo nog beter kunnen helpen bij hun data uitdagingen.”
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht