Meltwater, speler in media intelligence-oplossingen, kondigde de lancering van een nieuw product aan dat corporate communicatie en andere besluitvormers binnen organisaties op de hoogte moet houden van miljarden real-time redactionele-, blog- en social media-conversaties. De oplossing van Meltwater verzorgt inzichten om merken te beheren, concurrentie te doorzien en sectortrends te spotten.
“Veel bedrijven steken een hoop moeite in interne data mining, maar onderschatten de businessinzichten die kunnen worden gehaald uit de enorme hoeveelheid informatie die vrij beschikbaar is op het internet”, stelt Meltwater-oprichter en CEO Jorn Lyseggen. “Ontwikkelingen in de datawetenschap hebben de weg geplaveid voor een nieuwe generatie business intelligence. We hebben hier gebruik van gemaakt door het Meltwater-platform compleet nieuw op te bouwen om real-time inzichten te kunnen presenteren waarmee de bedrijfsstrategie kan worden aangestuurd.”
Meltwaters 23.000 klanten kijken al naar buiten, voorbij hun interne rapportagesystemen naar een wereld waarin informatie constant verandert. Ze weten dat externe factoren net zo belangrijk kunnen zijn als interne, dat influencer communities steeds relevanter worden en dat reputaties in enkele minuten compleet om kunnen slaan. Om in deze veranderende omgeving te navigeren, is real-time media intelligence voor organisaties onmisbaar.
“Wanneer data beter verspreid en bereikbaar worden binnen een organisatie, kan er vanuit meerdere rollen bijgedragen worden aan de bedrijfsstrategie”, verklaart Meltwaters directeur voor Nederland en Frankrijk, Bas van Erk. “Dit kan een bedrijf een strategisch voordeel geven over concurrenten die niet verder dan hun eigen muren kijken. Media intelligence is onmisbaar bij het maken van businessbeslissingen die uiteindelijk elk deel van een organisatie beïnvloeden.”
WK
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht