Meltwater, speler in media intelligence-oplossingen, kondigde de lancering van een nieuw product aan dat corporate communicatie en andere besluitvormers binnen organisaties op de hoogte moet houden van miljarden real-time redactionele-, blog- en social media-conversaties. De oplossing van Meltwater verzorgt inzichten om merken te beheren, concurrentie te doorzien en sectortrends te spotten.
“Veel bedrijven steken een hoop moeite in interne data mining, maar onderschatten de businessinzichten die kunnen worden gehaald uit de enorme hoeveelheid informatie die vrij beschikbaar is op het internet”, stelt Meltwater-oprichter en CEO Jorn Lyseggen. “Ontwikkelingen in de datawetenschap hebben de weg geplaveid voor een nieuwe generatie business intelligence. We hebben hier gebruik van gemaakt door het Meltwater-platform compleet nieuw op te bouwen om real-time inzichten te kunnen presenteren waarmee de bedrijfsstrategie kan worden aangestuurd.”
Meltwaters 23.000 klanten kijken al naar buiten, voorbij hun interne rapportagesystemen naar een wereld waarin informatie constant verandert. Ze weten dat externe factoren net zo belangrijk kunnen zijn als interne, dat influencer communities steeds relevanter worden en dat reputaties in enkele minuten compleet om kunnen slaan. Om in deze veranderende omgeving te navigeren, is real-time media intelligence voor organisaties onmisbaar.
“Wanneer data beter verspreid en bereikbaar worden binnen een organisatie, kan er vanuit meerdere rollen bijgedragen worden aan de bedrijfsstrategie”, verklaart Meltwaters directeur voor Nederland en Frankrijk, Bas van Erk. “Dit kan een bedrijf een strategisch voordeel geven over concurrenten die niet verder dan hun eigen muren kijken. Media intelligence is onmisbaar bij het maken van businessbeslissingen die uiteindelijk elk deel van een organisatie beïnvloeden.”
WK
16 mei 2024 Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een heront...
29 - 31 mei 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare rich...
3 t/m 5 juni 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richtl...
10 t/m 12 juni 2024 Praktische workshop Data Management Fundamentals door Chris Bradley - CDMP-examinatie optioneel De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Managem...
14 juni 2024 (halve dag online) Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner In ons digitale tijdperk willen veel organisaties datagedreven worden en investeren zij fors in nieuwe technologieën om dit mogelijk te maken. Maar deze ...
17 t/m 19 juni 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en prakti...
15 oktober 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met i...
17 oktober 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen i...
Deel dit bericht