22-03-2015

Meltwater lanceert ‘next gen’ media intelligence-oplossing

Deel dit bericht

Meltwater, speler in media intelligence-oplossingen, kondigde de lancering van een nieuw product aan dat corporate communicatie en andere besluitvormers binnen organisaties op de hoogte moet houden van miljarden real-time redactionele-, blog- en social media-conversaties. De oplossing van Meltwater verzorgt inzichten om merken te beheren, concurrentie te doorzien en sectortrends te spotten.

“Veel bedrijven steken een hoop moeite in interne data mining, maar onderschatten de businessinzichten die kunnen worden gehaald uit de enorme hoeveelheid informatie die vrij beschikbaar is op het internet”, stelt Meltwater-oprichter en CEO Jorn Lyseggen. “Ontwikkelingen in de datawetenschap hebben de weg geplaveid voor een nieuwe generatie business intelligence. We hebben hier gebruik van gemaakt door het Meltwater-platform compleet nieuw op te bouwen om real-time inzichten te kunnen presenteren waarmee de bedrijfsstrategie kan worden aangestuurd.”

Meltwaters 23.000 klanten kijken al naar buiten, voorbij hun interne rapportagesystemen naar een wereld waarin informatie constant verandert. Ze weten dat externe factoren net zo belangrijk kunnen zijn als interne, dat influencer communities steeds relevanter worden en dat reputaties in enkele minuten compleet om kunnen slaan. Om in deze veranderende omgeving te navigeren, is real-time media intelligence voor organisaties onmisbaar.

“Wanneer data beter verspreid en bereikbaar worden binnen een organisatie, kan er vanuit meerdere rollen bijgedragen worden aan de bedrijfsstrategie”, verklaart Meltwaters directeur voor Nederland en Frankrijk, Bas van Erk. “Dit kan een bedrijf een strategisch voordeel geven over concurrenten die niet verder dan hun eigen muren kijken. Media intelligence is onmisbaar bij het maken van businessbeslissingen die uiteindelijk elk deel van een organisatie beïnvloeden.”

WK

Partners