Twitter en IBM sluiten een alliantie die moet leiden tot een transformatie hoe bedrijven inzicht krijgen in hun klanten, markten en trends. De Twitter gegevens worden gecombineerd met IBM cloud-gebaseerde analytics, customer engagement platforms en consulting services.
Ginni Rometty, chief executive van IBM, zei dat het partnerschap gebruik zal maken van IBM's cloud-gebaseerde analytics platform en klanten helpt betere zakelijke beslissingen te maken met een geheel nieuwe klasse van data.
Er vindt ten eerste integratie plaats van Twitter gegevens met IBM analytics services in de cloud. IBM is van plan om Twitter data te bieden als onderdeel van de select-cloud-gebaseerde diensten, waaronder IBM Watson Analytics en een cloud-gebaseerde data analytics dienst dat applicatie-ontwikkelaars in staat stelt om data services te bedden in toepassingen . Ondernemers en softwareontwikkelaars zullen ook in staat zijn om Twitter data in nieuwe cloud-diensten te verwerken met IBM's Watson Developer Cloud of met de IBM Bluemix platform-as-a-service.
Ten tweede biedt het pact nieuwe data-intensieve mogelijkheden voor ondernemingen: IBM en Twitter leveren een set van enterprise applicaties voor het verbeteren van zakelijke beslissingen over verschillende bedrijfstakken en beroepen. De eerste gezamenlijke oplossing zal Twitter gegevens integreren met IBM ExperienceOne customer engagement oplossingen, waardoor de verkoop, marketing en customer service professionals om het sentiment en het gedrag van hun klanten beter in kaart te brengen.
Ten derde is er gespecialiseerde enterprise consulting. IBM Global Business Services professionals hebben toegang tot Twitter data en daardoor consulting services verrijken voor klanten in het bedrijfsleven. Daarnaast zullen IBM en Twitter samen oplossingen voor specifieke sectoren zoals het bankwezen, consumentenproducten, retail, en reizen en vervoer ontwikkelen. Het partnerschap zal een beroep doen op de vaardigheden van IBM Global Business Services consultants en applicatie-professionals, waaronder consultants.
WK
8 en 9 januari 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
2 april 2025 Schrijf in voor al weer de twaalfde editie van ons jaarlijkse congres met wederom een ijzersterke sprekers line-up. Op deze editie behandelen wij belangrijke thema’s als Moderne Cloud Data Architecturen, Datawarehouse Design met Ge...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
3 april 2025 Deze workshop met Winfried Etzel behandelt de centrale pijler van Data Mesh: Federated Data Governance. Hoe zorg je voor een goede balans tussen autonomie en centrale regie? Praktische workshop van een halve dag op 3 april in Utre...
3 april 2025 In de snel veranderende wereld van vandaag is het effectief benutten en beheren van gegevens een kritieke succesfactor voor organisaties. Deze cursus biedt een fundamenteel begrip van Master Data Management (MDM) en de centrale ro...
7 t/m 9 april 2025Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richt...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht