Twitter en IBM sluiten een alliantie die moet leiden tot een transformatie hoe bedrijven inzicht krijgen in hun klanten, markten en trends. De Twitter gegevens worden gecombineerd met IBM cloud-gebaseerde analytics, customer engagement platforms en consulting services.
Ginni Rometty, chief executive van IBM, zei dat het partnerschap gebruik zal maken van IBM's cloud-gebaseerde analytics platform en klanten helpt betere zakelijke beslissingen te maken met een geheel nieuwe klasse van data.
Er vindt ten eerste integratie plaats van Twitter gegevens met IBM analytics services in de cloud. IBM is van plan om Twitter data te bieden als onderdeel van de select-cloud-gebaseerde diensten, waaronder IBM Watson Analytics en een cloud-gebaseerde data analytics dienst dat applicatie-ontwikkelaars in staat stelt om data services te bedden in toepassingen . Ondernemers en softwareontwikkelaars zullen ook in staat zijn om Twitter data in nieuwe cloud-diensten te verwerken met IBM's Watson Developer Cloud of met de IBM Bluemix platform-as-a-service.
Ten tweede biedt het pact nieuwe data-intensieve mogelijkheden voor ondernemingen: IBM en Twitter leveren een set van enterprise applicaties voor het verbeteren van zakelijke beslissingen over verschillende bedrijfstakken en beroepen. De eerste gezamenlijke oplossing zal Twitter gegevens integreren met IBM ExperienceOne customer engagement oplossingen, waardoor de verkoop, marketing en customer service professionals om het sentiment en het gedrag van hun klanten beter in kaart te brengen.
Ten derde is er gespecialiseerde enterprise consulting. IBM Global Business Services professionals hebben toegang tot Twitter data en daardoor consulting services verrijken voor klanten in het bedrijfsleven. Daarnaast zullen IBM en Twitter samen oplossingen voor specifieke sectoren zoals het bankwezen, consumentenproducten, retail, en reizen en vervoer ontwikkelen. Het partnerschap zal een beroep doen op de vaardigheden van IBM Global Business Services consultants en applicatie-professionals, waaronder consultants.
WK
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht