Bedrijfsresultaten zijn opnieuw de belangrijkste drijfveer voor het prioriteren van de strategische initiatieven en digitale klantervaringen van bedrijven. "Organisaties stappen af van het idee dat technologie de bedrijfsstrategie bepaald. Bedrijven benadrukken juist bedrijfsstrategieën en richten zich op de wijze waarop een digitale klantervaring blijvende en betekenisvolle bedrijfsresultaten oplevert", schrijft consultancybureau Bluewolf, dat voor Salesforce.com het derde The State of Salesforce heeft gepubliceerd.
"Digitale verstoring en toegenomen verwachtingen van klanten dwingen organisaties op basis van klantervaringen te concurreren. Om concurrerend te blijven richten bedrijven zich meer op een naadloze ervaring gedurende de gehele levenscyclus van klanten. Niet innoveren, of zelfs aanpassen aan druk vanuit klanten en de markt, zal tot een negatieve impact op het bedrijf leiden", stelt Bluewolf in het rapport.
'Multi-cloud is de nieuwe standaard'
54% van de ondervraagde bedrijven geeft aan dat multi-cloud de nieuwe standaard is. Deze bedrijven gebruiken twee of meer Salesforce clouds voor sales, service, marketing en communities. 46% van de respondenten geeft daarnaast aan te hebben geïnvesteerd in de Service Cloud. De Service Cloud is op dit moment de op één na meest omarmde cloud en helpt bedrijven hun klantenservice te verbeteren.
91% van de bedrijven die Salesforce gebruiken geven aan dat marketing op beleidsniveau een belangrijke rol speelt. Marketing is dan ook het belangrijkste tool voor deze organisaties om aan de digitale verwachtingen van klanten te kunnen voldoen. Ook mobiel speelt een belangrijke rol. 89% van de ondervraagde klanten maakt al gebruik van mobiele oplossingen van Salesforce. 45% van de klanten geeft aan in de komende twaalf maanden in mobiele initiatieven te willen investeren. Ook big data en data analytics zijn populair. 71% van de bedrijven geeft aan zijn investeringen in deze technologieën het komend jaar te vergroten.
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht