Bedrijfsresultaten zijn opnieuw de belangrijkste drijfveer voor het prioriteren van de strategische initiatieven en digitale klantervaringen van bedrijven. "Organisaties stappen af van het idee dat technologie de bedrijfsstrategie bepaald. Bedrijven benadrukken juist bedrijfsstrategieën en richten zich op de wijze waarop een digitale klantervaring blijvende en betekenisvolle bedrijfsresultaten oplevert", schrijft consultancybureau Bluewolf, dat voor Salesforce.com het derde The State of Salesforce heeft gepubliceerd.
"Digitale verstoring en toegenomen verwachtingen van klanten dwingen organisaties op basis van klantervaringen te concurreren. Om concurrerend te blijven richten bedrijven zich meer op een naadloze ervaring gedurende de gehele levenscyclus van klanten. Niet innoveren, of zelfs aanpassen aan druk vanuit klanten en de markt, zal tot een negatieve impact op het bedrijf leiden", stelt Bluewolf in het rapport.
'Multi-cloud is de nieuwe standaard'
54% van de ondervraagde bedrijven geeft aan dat multi-cloud de nieuwe standaard is. Deze bedrijven gebruiken twee of meer Salesforce clouds voor sales, service, marketing en communities. 46% van de respondenten geeft daarnaast aan te hebben geïnvesteerd in de Service Cloud. De Service Cloud is op dit moment de op één na meest omarmde cloud en helpt bedrijven hun klantenservice te verbeteren.
91% van de bedrijven die Salesforce gebruiken geven aan dat marketing op beleidsniveau een belangrijke rol speelt. Marketing is dan ook het belangrijkste tool voor deze organisaties om aan de digitale verwachtingen van klanten te kunnen voldoen. Ook mobiel speelt een belangrijke rol. 89% van de ondervraagde klanten maakt al gebruik van mobiele oplossingen van Salesforce. 45% van de klanten geeft aan in de komende twaalf maanden in mobiele initiatieven te willen investeren. Ook big data en data analytics zijn populair. 71% van de bedrijven geeft aan zijn investeringen in deze technologieën het komend jaar te vergroten.
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht