16-05-2013

Telecom, IT, Retail en Finance investeren het meest in marketing technologie

Deel dit bericht


Teradata, speler op het gebied van analytische data platforms, applicaties en services, heeft tijdens haar marketing conferentie CONNECT 2013 aan meer dan 1.000 deelnemers een sneak preview gegeven van de eerste bevindingen uit een belangrijk Europees marketingonderzoek dat Teradata ‘the Marketers’ Technology Atlas’ noemt.

Het net afgeronde onderzoek is uitgevoerd onder meer dan 1.000 marketing professionals, variërend van CMO’s en key beslissers tot marketing managers en technologiegebruikers, vanuit de 9 belangrijkste sectoren in 18 landen, om uitdagingen en trends in de toepassing van data driven marketing bij Europese bedrijven boven tafel te krijgen.

Het onderzoek, dat officieel gepubliceerd wordt in juni, werd uitgevoerd door de Technische Universiteit van München en de University of Applied Management, in samenwerking met Teradata eCircle. De resultaten laten zien hoe marketeers marketing technologie inzetten om hun bedrijfsdoelstellingen te realiseren in een steeds complexere, data-gestuurde marketingomgeving.

Belangrijke trends uit het ‘Marketers’ Technology Atlas’onderzoek:

Multichannel realiteit: Gemiddeld gebruiken Europese marketeers meer dan 7 verschillende kanalen, van social tot print en van search tot TV. Ruim een kwart van de marketeers (26%) werkt via meer dan 10 kanalen aan de customer experience.

Digitale shift: Van de top 10 kanalen waarin Europese marketeers investeren, zijn er 7 digitaal. Hierin wordt meer geïnvesteerd dan in de meer ‘traditionele’ kanalen, zoals call centers, Point of Sale campagnes en events.

De Data Gap: Er is een duidelijke samenhang tussen marketing beslissingen die gebaseerd zijn op data en het succes van overall campagnes. Datagerichte marketeers zijn twee keer zo positief als hun collega’s die moeite hebben met data analyse.

“Deze bevindingen duiden duidelijk op een paradigmaverschuiving in de manier waarop marketeers in Europa denken en budgetteren,” zei Volker Wiewer, vice president Teradata eCircle. “Data driven marketing verandert alles. Veel marketeers hebben al een start gemaakt, waarbij retail en financiële dienstverlening voorop lopen.”

Teradata eCircle maakt de definitieve resultaten van haar multichannel campagnemanagement onderzoek ‘The Marketer’s Technology Atlas’ beschikbaar in juni. Voor een exemplaar van het onderzoek kunt u een mail sturen aan corine.vanrijn@teradata.com.

Tags:

CRM

Partners