Bij meer dan de helft van de Nederlandse bedrijven (53%) staan technologieën die Big Data, Business Intelligence en Data Analytics mogelijk maken, het hoogst op de agenda om te omarmen binnen de CRM-strategie. Dit blijkt uit online onderzoek uitgevoerd in de aanloop naar Explore Dynamics CRM, het grootste CRM-event van Nederland, dat op 27 maart in het CineMec te Ede plaatsvond. Ook mobile en social technologieën staan hoog op het verlanglijstje, beide met 19 procent.
Huidige stand van zaken
De bezoekers van het event is ook gevraagd naar de huidige stand van zaken rondom het omarmen van Big Data, Business Intelligence en Data Analytics technologieën binnen het CRM-systeem. 38 procent van de bedrijven ziet wel de toegevoegde waarde van het implementeren van een oplossing die dit ondersteunt, maar is hier nog niet actief mee bezig. 29 procent is zich reeds aan het oriënteren op een oplossing. Bijna een kwart van de organisaties (24%) beschikt al over toepassingen voor Big Data, Business Intelligence en Data Analytics. Hiervan heeft 10 procent recent een oplossing geïmplementeerd en 14 procent heeft dit minimaal een jaar geleden al gedaan. Ook zijn er organisaties die geen toegevoegde waarde zien in het omarmen van Big Data, Business Intelligence en Data Analytics, hier gaat het om slechts 9 procent.
Terugblik Explore Dynamics CRM
Op 27 maart 2014 organiseerde de community van de Microsoft-partners voor het derde jaar op rij Explore Dynamics CRM in het CineMec te Ede voor ruim 550 bezoekers. Op het event kwamen trends als Big Data, Data Analytics en Business Intelligence ruim aan bod. Met keynote sessies van Alexander Klöpping, Steven van Belleghem en Microsoft en 15 branchegerichte break-out sessies kregen bezoekers inzicht in zowel nieuwe ontwikkelingen wat betreft Microsoft Dynamics CRM, als diverse branche-ontwikkelingen. De presentaties, eventverslagen en foto impressies zijn terug te vinden op: http://www.exploredynamicscrm.nl/eventverslagen & http://ow.ly/xfBc3
Door: Witold Kepinski
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht