27-05-2014

Big Data, Business Intelligence en Data Analytics staan centraal CRM-strategie

Deel dit bericht


Bij meer dan de helft van de Nederlandse bedrijven (53%) staan technologieën die Big Data, Business Intelligence en Data Analytics mogelijk maken, het hoogst op de agenda om te omarmen binnen de CRM-strategie. Dit blijkt uit online onderzoek uitgevoerd in de aanloop naar Explore Dynamics CRM, het grootste CRM-event van Nederland, dat op 27 maart in het CineMec te Ede plaatsvond. Ook mobile en social technologieën staan hoog op het verlanglijstje, beide met 19 procent.

Huidige stand van zaken
De bezoekers van het event is ook gevraagd naar de huidige stand van zaken rondom het omarmen van Big Data, Business Intelligence en Data Analytics technologieën binnen het CRM-systeem. 38 procent van de bedrijven ziet wel de toegevoegde waarde van het implementeren van een oplossing die dit ondersteunt, maar is hier nog niet actief mee bezig. 29 procent is zich reeds aan het oriënteren op een oplossing. Bijna een kwart van de organisaties (24%) beschikt al over toepassingen voor Big Data, Business Intelligence en Data Analytics. Hiervan heeft 10 procent recent een oplossing geïmplementeerd en 14 procent heeft dit minimaal een jaar geleden al gedaan. Ook zijn er organisaties die geen toegevoegde waarde zien in het omarmen van Big Data, Business Intelligence en Data Analytics, hier gaat het om slechts 9 procent.

Terugblik Explore Dynamics CRM
Op 27 maart 2014 organiseerde de community van de Microsoft-partners voor het derde jaar op rij Explore Dynamics CRM in het CineMec te Ede voor ruim 550 bezoekers. Op het event kwamen trends als Big Data, Data Analytics en Business Intelligence ruim aan bod. Met keynote sessies van Alexander Klöpping, Steven van Belleghem en Microsoft en 15 branchegerichte break-out sessies kregen bezoekers inzicht in zowel nieuwe ontwikkelingen wat betreft Microsoft Dynamics CRM, als diverse branche-ontwikkelingen. De presentaties, eventverslagen en foto impressies zijn terug te vinden op: http://www.exploredynamicscrm.nl/eventverslagen & http://ow.ly/xfBc3
 
Door: Witold Kepinski

 

Tags:

CRM

Partners