15-05-2014

Ricoh helpt klanten op basis van data-analyse met doelgroepen te communiceren

Deel dit bericht


Ricoh lanceert Customer Communication Management (CCM). De oplossing helpt informatie-intensieve organisaties op basis van data-analyse nauwgezetter en meer afgestemd op daadwerkelijke behoeften te communiceren met hun doelgroep. De oplossing is gericht op onder andere financiële instellingen, verzekeringsmaatschappijen, telefoonmaatschappijen en nutsbedrijven.

CCM bestaat uit een mix van tools en services die zorgen voor een centrale, integrale benadering van klantcommunicatie. Alle afzonderlijke stappen van het communicatieproces en de responsverwerking zijn volledig geautomatiseerd. Dit maakt het mogelijk klantgedrag en interacties uit het verleden geanalyseerd worden, waardoor toekomstig gedrag beter kan worden voorspeld.

Automatisch omzetten in communicatie
Het ontstane inzicht kan automatisch worden omgezet in relevante, gestructureerde, on-demand of interactieve communicatie via het door de klant gewenste kanaal. Bedrijven kunnen hierbij kiezen tussen uitingen in print, digitaal of mobiel. Daarbij kan een koppeling gemaakt worden met bestaande CRM- en/of ERP-systemen. Ricoh helpt klanten met CCM met de juiste informatie, in de juiste vorm en op het juiste moment te communiceren.

“De rol van communicatie in het beïnvloeden van gedrag is de laatste jaren razendsnel veranderd. Mede dankzij de opkomst én mogelijkheden van big data. We gaan van massacommunicatie naar massaal persoonlijk communiceren. Zowel op papier als digitaal en in de combinatie daarvan. Om dit te realiseren, is het goed inrichten van de IT-infrastructuur en informatieprocessen cruciaal. Met Customer Communication Management kunnen organisaties invulling geven aan hun marketing- en big data-strategie en zich concentreren op de behoefte van hun klanten, waarbij ze niet alleen aan wet- en regelgeving voldoen maar ook altijd een stap voorblijven op hun concurrenten”, legt Huib Kolen, Manager Business Development bij Ricoh Nederland, uit.

The Omnichannel Customer
Ricoh organiseert op woensdag 18 juni a.s. een NIMA Master Class over Customer Communication Management. De Master Class draagt de titel ‘The Omnichannel Customer’. Als nieuw lid van de NIMA Top Marketing Club (TMC) is dit voor Ricoh de eerste kennisbijeenkomst in een serie van meerdere activiteiten. De Master Class wordt georganiseerd op het door Ricoh gesponsorde ATP/WTA tennisevenement Topshelf Open in Rosmalen. Deze bijeenkomst wordt exclusief voor genodigden georganiseerd.

WH

Tags:

CRM

Partners