Om de groei binnen Europa goed te stroomlijnen en toch dicht bij de klant te blijven staan heeft Kramp, technisch groothandelaar binnen de agrarische sector, gekozen voor de implementatie van Microsoft Dynamics CRM. CRM Partners, specialist voor CRM in de agrisector, verzorgt de inrichting en uitrol van het CRM-systeem binnen 22 landen en optimaliseert tevens de mobiele mogelijkheden van het CRM-systeem. Doel van het nieuwe CRM-systeem is te komen tot meer uniformiteit in het beheer van klantrelaties en het vergroten van de klantloyaliteit.
Kramp maakte al langere tijd gebruik van een in eigen beheer ontwikkeld Relatie Activiteiten Systeem (RAS). Het systeem voldeed echter niet aan de groeiende behoefte aan real-time inzicht in klantdata om klanten proactief en efficiënt te kunnen blijven bedienen. Bovendien ontbrak het Kramp aan de juiste IT-kennis en -middelen om adequaat op die behoefte in te spelen. Al voor de fusie met de Scandinavische groothandel Grene, besloot Kramp daarom over te stappen op een modern en toekomstbestendig CRM-systeem. Door de fusie zal Microsoft Dynamics CRM 2013 nu in 22 landen worden uitgerold, te beginnen in Groot-Brittannië.
Philippe Everaerts, Sales Director Belux bij Kramp en business owner van het CRM-project: “Loyaliteit van klanten is erg belangrijk voor het succes van onze business. Met een nieuw en modern CRM-systeem zijn we in staat ons contact met klanten beter te ondersteunen, sneller op bekende klantgegevens in te spelen, en onze klantrelaties internationaal op een constant en hoog niveau te houden. De bekende look & feel van Microsoft Dynamics CRM gaf voor ons de doorslag, in combinatie met de beste prijs-kwaliteitverhouding. Microsoft stelde ons voor aan CRM Partners, een proactieve partner met het juiste inzicht in de markt. Zij zorgen niet alleen voor een gecontroleerde uitrol van het systeem, maar treden ook op als adviseur en kennispartij.”
Herman Bodewes, verantwoordelijk voor het AgriLab bij CRM Partners: “Boeren anno 2014 zijn moderne ondernemers, die – geheel terecht – veeleisend zijn richting hun leveranciers. Kramp vormt als technische groothandel een belangrijke schakel in de agrarische keten, die te allen tijde snel en adequaat in moet spelen op de ad hoc behoeften van veeleisende boeren en distributeurs. Microsoft Dynamics CRM biedt Kramp de mogelijkheid om een centraal klantbeeld te creëren, om haar afnemers vervolgens optimaal te kunnen bedienen, nu en in de toekomst én binnen heel Europa.”
(PW)
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht