14-01-2014

ABZ investeert in Microsoft Dynamics CRM

Deel dit bericht


ABZ Diervoeding, een van de zes grootste diervoederfabrikanten in Nederland, heeft gekozen voor de implementatie van Microsoft Dynamics CRM door CRM Partners, specialist voor CRM in de agrisector. Doel van het nieuwe CRM-systeem is te komen tot meer efficiency op het gebied van sales & marketing en het optimaliseren van de klantbeleving door het creëren van een centraal klantbeeld. Bovendien krijgen de buitendienstmedewerkers van ABZ Diervoeding met dit systeem de mogelijkheid om volledig mobiel te werken.

Aanleiding voor het nieuwe CRM-systeem is de fusie tussen de coöperaties Arkervaart uit Nijkerk en Brameco Zon in Eindhoven tot de coöperatie die ABZ Diervoeding nu is. Na een uitgebreide benchmark en verschillende bedrijfsbezoeken bij branchegenoten besloot ABZ Diervoeding een meerjarig project te starten, wat kan leiden tot een volledige overstap op Microsoft voor de (her)inrichting van de IT-omgeving. Dit zorgt niet alleen voor verdere professionalisering van het softwaregebruik, maar ook voor gebruiksgemak voor de gebruikers. Bovendien biedt de keuze voor de toepassingen van Microsoft, zoals Dynamics CRM, toegang tot de nieuwste ontwikkelingen, nu en in de toekomst.

Marcel Roordink, directeur bij ABZ Diervoeding: “Doorslaggevend in de keuze voor ons nieuwe CRM-systeem was dat onze leden en afnemers het gevoel blijven houden dat we heel dichtbij ze staan. Pas dan zijn we in staat ze op de beste manier te helpen. Daarnaast willen we de beste in ons vakgebied diervoeding zijn. Kortom, het beste dichtbij voor onze klanten. Door de contactmomenten met en de keuzes van agrarische ondernemers vast te leggen in een systeem, zijn we daar ook echt toe in staat. Ook wanneer we in de toekomst nog mobieler gaan werken met Windows 8-devices bijvoorbeeld. CRM Partners is bij uitstek de partij om ons bij de inrichting van Microsoft Dynamics CRM te ondersteunen. Ze zijn in Nederland de beste als het gaat om CRM binnen de agrisector; ze weten waar ze over praten en doen dat ook nog eens op een heel prettige manier.”

Herman Bodewes, verantwoordelijk voor het AgriLab bij CRM Partners: “Relaties met klanten, prospects en andere betrokkenen zijn de laatste jaren snel veranderd als gevolg van de technologische ontwikkelingen. Dit brengt een hele nieuwe manier van werken met zich mee, ook voor bedrijven in de agrisector. Met de keuze voor Microsoft Dynamics CRM kiest ABZ Diervoeding voor een professionele, toekomstbestendige oplossing, waarmee de klant volledig centraal komt te staan. ABZ Diervoeding kan veel meer informatie over klanten en relaties vastleggen ten behoeve van betere service en meer persoonlijk contact.”

(PW)


Tags:

CRM

Partners