Oracle annonceert nieuwe integraties voor Eloqua and Oracle Social Relationship Management (SRM) binnen zijn Oracle Marketing Cloud waarmee marketeers digitale interacties kunnen beheren vanuit één platform. Hierdoor worden zaken minder complex en marketing campagnes meer effectief. Dit meldt de leverancier op Oracle OpenWorld in San Francisco.
De Eloqua and Oracle Social Relationship Management (SRM) integreert social analytics, tracking, publicaties en en klantgerichte activiteiten. Hierdoor kunnen marketeers betere leads verzamelen aldus Oracle.
Eloqua
Oracle kocht eind 2012 digital marketing automation SaaS specialist Eloqua voor 871 miljoen dollar. De technologie wordt onderdeel van Oracle's Customer Experience aanbod, zoals Oracle Sales Cloud, Oracle Commerce Cloud, Oracle Service Cloud, Oracle Content Cloud en Oracle Social Cloud platforms.
Eloqua automatiseert marketing zoals campagnes, testen, meten, prospect-profilering en lead-nurturing. Hierdoor kunnen nieuwe klanten en meer omzet worden binnengehaald. Eloqua biedt een oplossing om een contactstrategie met klanten en prospects uit te voeren en hen op de voet te volgen. Het biedt een tool om via het AIDA model (Attention-Interest-Desire-Action) de reis van A naar A (van Attention naar Action) goed te navigeren. Met Eloqua zijn alle marketing acties geautomatiseerd en meetbaar. In Nederland is Philips een klant van Eloqua.
Oracle SRM
Oracle SRM verenigt social marketing, social engagement en monitoring in een geïntegreerde oplossing, geschikt voor grootzakelijke ondernemingen. De geïntegreerde producten zorgen voor een overgang tussen monitoren en contentcreatie, van modereren tot het analyseren van de social media-activiteiten van een organisatie, aldus de leverancier.
Door: Witold Kepinski
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht