24-09-2013

Oracle biedt integratie functies voor Eloqua and Oracle Social Relationship Management (SRM)

Deel dit bericht


Oracle annonceert nieuwe integraties voor Eloqua and Oracle Social Relationship Management (SRM) binnen zijn Oracle Marketing Cloud waarmee marketeers digitale interacties kunnen beheren vanuit één platform. Hierdoor worden zaken minder complex en marketing campagnes meer effectief. Dit meldt de leverancier op Oracle OpenWorld in San Francisco.

De Eloqua and Oracle Social Relationship Management (SRM) integreert social analytics, tracking, publicaties en en klantgerichte activiteiten. Hierdoor kunnen marketeers betere leads verzamelen aldus Oracle. 

Eloqua
Oracle kocht eind 2012 digital marketing automation SaaS specialist Eloqua voor 871 miljoen dollar. De technologie wordt onderdeel van Oracle's Customer Experience aanbod, zoals Oracle Sales Cloud, Oracle Commerce Cloud, Oracle Service Cloud, Oracle Content Cloud en Oracle Social Cloud platforms.

Eloqua automatiseert marketing zoals campagnes, testen, meten, prospect-profilering en lead-nurturing. Hierdoor kunnen nieuwe klanten en meer omzet worden binnengehaald. Eloqua biedt een oplossing om een contactstrategie met klanten en prospects uit te voeren en hen op de voet te volgen. Het biedt een tool om via het AIDA model (Attention-Interest-Desire-Action) de reis van A naar A (van Attention naar Action) goed te navigeren. Met Eloqua zijn alle marketing acties geautomatiseerd en meetbaar. In Nederland is Philips een klant van Eloqua.

Oracle SRM
Oracle SRM verenigt social marketing, social engagement en monitoring in een geïntegreerde oplossing, geschikt voor grootzakelijke ondernemingen. De geïntegreerde producten zorgen voor een overgang tussen monitoren en contentcreatie, van modereren tot het analyseren van de social media-activiteiten van een organisatie, aldus de leverancier.
  
Door: Witold Kepinski  

Tags:

CRM

Partners