Oracle annonceert nieuwe integraties voor Eloqua and Oracle Social Relationship Management (SRM) binnen zijn Oracle Marketing Cloud waarmee marketeers digitale interacties kunnen beheren vanuit één platform. Hierdoor worden zaken minder complex en marketing campagnes meer effectief. Dit meldt de leverancier op Oracle OpenWorld in San Francisco.
De Eloqua and Oracle Social Relationship Management (SRM) integreert social analytics, tracking, publicaties en en klantgerichte activiteiten. Hierdoor kunnen marketeers betere leads verzamelen aldus Oracle.
Eloqua
Oracle kocht eind 2012 digital marketing automation SaaS specialist Eloqua voor 871 miljoen dollar. De technologie wordt onderdeel van Oracle's Customer Experience aanbod, zoals Oracle Sales Cloud, Oracle Commerce Cloud, Oracle Service Cloud, Oracle Content Cloud en Oracle Social Cloud platforms.
Eloqua automatiseert marketing zoals campagnes, testen, meten, prospect-profilering en lead-nurturing. Hierdoor kunnen nieuwe klanten en meer omzet worden binnengehaald. Eloqua biedt een oplossing om een contactstrategie met klanten en prospects uit te voeren en hen op de voet te volgen. Het biedt een tool om via het AIDA model (Attention-Interest-Desire-Action) de reis van A naar A (van Attention naar Action) goed te navigeren. Met Eloqua zijn alle marketing acties geautomatiseerd en meetbaar. In Nederland is Philips een klant van Eloqua.
Oracle SRM
Oracle SRM verenigt social marketing, social engagement en monitoring in een geïntegreerde oplossing, geschikt voor grootzakelijke ondernemingen. De geïntegreerde producten zorgen voor een overgang tussen monitoren en contentcreatie, van modereren tot het analyseren van de social media-activiteiten van een organisatie, aldus de leverancier.
Door: Witold Kepinski
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht