Jens Olivarius is half januari als Chief Marketing Officer bij Stibo Systems aan de slag gegaan. In zijn nieuwe rol is Olivarius (50) verantwoordelijk voor de wereldwijde marketing en communicatie van de snelgroeiende Deense aanbieder van innovatieve masterdata management oplossingen.
Met dit nieuwe lid van het leiderschapsteam rekent CEO Niels Stenfeldt van Stibo Systems op de verdere wereldwijde groei van het bedrijf. “We zijn erg blij dat Jens Olivarius met ons meedoet. Hij is een echte marketingprofessional met een indrukwekkend track record”.
Jens Olivarius heeft meer dan 25 jaar ervaring in leidinggevende marketing- en verkoopposities in de IT-industrie. De afgelopen vijf jaar was hij de CMO van SimCorp, waar hij het bedrijf heeft geherpositioneerd, het merk heeft bijgewerkt en de digitale aanwezigheid heeft vergroot. Voordat hij bij SimCorp kwam werkte Olivarius 18 jaar bij SAS Institute in verschillende senior sales-, business development- en marketingfuncties. Daar heeft hij een diepgaand inzicht verworven in het belang van datakwaliteit. Tijdens zijn dienstverband bij SAS Institute bracht hij elf jaar door op het hoofdkantoor van SAS in North Carolina.
"Met de alomtegenwoordigheid en de groei van data is Stibo Systems naar mijn mening uitzonderlijk goed gepositioneerd om bedrijven te helpen bij het creëren van de benodigde transparantie om hun business te verbeteren, wat op zijn beurt een betere wereld voor ons allemaal zal creëren", zegt Olivarius.
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht