29-01-2020

Stibo Systems benoemt Jens Olivarius tot Chief Marketing Officer

Deel dit bericht

Jens Olivarius is half januari als Chief Marketing Officer bij Stibo Systems aan de slag gegaan. In zijn nieuwe rol is Olivarius (50) verantwoordelijk voor de wereldwijde marketing en communicatie van de snelgroeiende Deense aanbieder van innovatieve masterdata management oplossingen.

Met dit nieuwe lid van het leiderschapsteam rekent CEO Niels Stenfeldt van Stibo Systems op de verdere wereldwijde groei van het bedrijf. “We zijn erg blij dat Jens Olivarius met ons meedoet. Hij is een echte marketingprofessional met een indrukwekkend track record”.

Jens Olivarius heeft meer dan 25 jaar ervaring in leidinggevende marketing- en verkoopposities in de IT-industrie. De afgelopen vijf jaar was hij de CMO van SimCorp, waar hij het bedrijf heeft geherpositioneerd, het merk heeft bijgewerkt en de digitale aanwezigheid heeft vergroot. Voordat hij bij SimCorp kwam werkte Olivarius 18 jaar bij SAS Institute in verschillende senior sales-, business development- en marketingfuncties. Daar heeft hij een diepgaand inzicht verworven in het belang van datakwaliteit. Tijdens zijn dienstverband bij SAS Institute bracht hij elf jaar door op het hoofdkantoor van SAS in North Carolina.

"Met de alomtegenwoordigheid en de groei van data is Stibo Systems naar mijn mening uitzonderlijk goed gepositioneerd om bedrijven te helpen bij het creëren van de benodigde transparantie om hun business te verbeteren, wat op zijn beurt een betere wereld voor ons allemaal zal creëren", zegt Olivarius.

Partners