Tegenwoordig is web content management cruciaal voor elk bedrijf in het bereiken van een succesvolle communicatie met klanten. Voor het leveren van effectieve digitale ervaringen is het kiezen van de juiste leverancier en oplossing daarom van groot belang. Gartner heeft recentelijk zijn Magic Quadrant voor Web Content Management (WCM) gepubliceerd, wat bedrijven goed op weg kan helpen de juiste leverancier te vinden. Adobe's Experience Manager software werd voor het zevende jaar op rij geëvalueerd als leider in de markt, met bedrijven Sitecore en Acquia als grootste concurrenten.
Gartner omschrijft web content management (WCM) als “het controleren van de geconsumeerde content op een of meerdere digitale kanalen door het gebruik van specifieke management tools in een centrale opslagplaats. Deze oplossingen kunnen verkocht worden als commerciële producten, open-source tools of hosted service aanbiedingen.” Naast het simpelweg kunnen publiceren van webpagina’s moesten de WCM aanbieders van Gartner aan de volgende eisen voldoen:
Hieronder ziet u het overzicht van de geselecteerde WCM-aanbieders. De "leaders" in Gartner's Magic Quadrant zijn welbekende en gepositioneerde aanbieders die daarnaast vooruitstrevend in het aandrijven en opvolgen van transformaties in de markt. De "challengers" zijn sterk gepositioneerde aanbieders, maar blijven achter qua innovatie en kunnen hierdoor tekortkomen in het inspelen op nieuwe trends. "Visionairies" zijn juist gericht op nieuwe ontwikkelingen en technologieën. Om een "leader" te worden moeten deze aanbieders de kernaspecten van hun aanbieding verbeteren zoals customer service, onderdelen van de software zelf of hun financiële gezondheid. De vierde groep bevat de "niche players". Zoals de naam al aangeeft, richten deze spelers zich op een bepaald segment binnen de markt. De specialisatie in een bepaalde niche onderscheidt deze aanbieders van hun concurrentie, maar kan wel een belemmering zijn voor verdere groei en innovatie.
21 en 22 maart 2023 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
4 april 2023 (Face-to-face én Live Video Stream) Schrijf in voor al weer de tiende editie van ons jaarlijkse congres met wederom een ijzersterke sprekers line-up. Op deze editie behandelen wij belangrijke thema’s als Datamesh, Analytics ...
5 april 2023 Praktisch en interactief seminar met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een herontwe...
5 april 2023 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp This workshop introduces concept modelling from a non-technical perspective, provides tips and guidelines for the analyst, and explores entity-relationship modelling at conceptual and logical...
5 april 2023 (halve dag)Praktische workshop door Thomas Frisendal In deze workshop van een halve dag zal de Deense expert Thomas Frisendal laten zien wat graph technologieën in de praktijk betekenen. Hij zal ook laten zien hoe graph oplossi...
13 april 2023 Praktische workshop Datavisualisatie en Human Data Stories. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling, data science en de data artist? Lex Pierik behandelt de stromingen...
8 t/m 10 mei 2023 Praktische workshop Data Management Fundamentals door Chris Bradley - CDMP-examinatie optioneel De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Managemen...
11 en 12 mei 2023 Praktische workshop Data Governance & Stewardship door Chris Bradley - CDMP-examinatie optioneel Wat betekent Data Governance eigenlijk, hoe kunnen we het praktisch laten werken en wat zijn de implicaties? Deze 2-daagse cursus bie...
Deel dit bericht