Funs Jansen is werkzaam als Senior Manager Marketing Analytics bij HAVI, een logistieke dienstverlener die onder andere grote franchise-organisaties zoals McDonald's van voorraad voorziet. Om grip en inzicht te houden op het Supply Chain Management w...
Today's enterprise IT organizations are once again experiencing a massive upheaval due to pressure from employee forces.It’s a familiar story. Just think of the turmoil caused by the dawning of the bring-your-own-device (BYOD) era, with employe...
Als marketeer kun je er eigenlijk niet meer omheen. Om de concurrentie bij te blijven, leads te genereren en klanten te behouden zul je gebruik van data moeten maken. Maar hoe makkelijk het is om te zeggen dat je als marketeer iets met je data moet d...
Met o.a. Alec Sharp, Nicola Askham, Winfried Etzel, Sjoukje Zaal, Victor de Graaff en Linda Terlouw. Enkele topics: Cloud Data Architecture, Testen van Data, Data Mesh & Federated Data Governance, Datamodelleren, DWH design met Gen-AI. Schrijf nu in!
CBS en de gemeente Groningen gaan gezamenlijk data verzamelen, verwerken en presenteren in een nieuw samenwerkingsverband: het Urban Data Center Regio Groningen. Daarvoor ondertekenden zij op 31 januari in Groningen een overeenkomst. Dit nieuwe Urban...
Binnen het digitale domein van organisaties lijkt de behoefte te groeien naar gespecialiseerde managers. De CDO (Chief Data Officer) is zo'n expert, die meestal als de rechterhand van de CIO functioneert. Waar de CIO zich vooral richt op de functione...
In memory of Johan Cruijff who passed away last year, I would like to project this statement on the data in your company. Data, the new oil, is of great importance, according to a growing group of managers. But do we really get it? Do we understand t...
Why Data Wrangling is Essential to Managing Risk and Compliance in the Age of Complex Financial Services DataWith regulators requiring sophisticated risk-based analysis and investment managers seeking improved performance, financial services firms ar...
Effectieve marketing wordt gedreven door data. Dat laat de nieuwste editie van de jaarlijkse Global Review of Data-Driven Marketing and Advertising zien. Data heeft zich ontwikkeld tot de spil van marketing, advertising en productontwikkeling en help...
Op 28 januari 2017, de Internationale Dag van de Privacy is expertisebureau Privacy Management Partners (PMP) gestart met het bewustwordingsinitiatief Privacy Proof. Bewustwordingsinitiatief Privacy Proof gaat dataverwerkende organisaties, met name d...
Slechts een op de tien Nederlandse organisaties zegt klaar te zijn voor nieuwe Europese privacywetgeving. Dat blijkt uit het periodieke Privacy Governance onderzoek van PwC onder ruim 200 organisaties. Twee derde bereidt zich actief voor op de EU-ver...