29-10-2018

Esri Nederland en 4orange lanceren visualisatie van consumentendata

Deel dit bericht

Esri Nederland, aanbieder in geografische informatiesystemen en 4orange, specialist op het gebied van AVG-goedgekeurde consumentendata zijn gestart met het aanbieden van intelligente kaartlagen.

Door het beschikbaar stellen van de 4orange Infobase, een database met socio-demografische en lifestyle kenmerken, komt voor Esri gebruikers een ruime keuze aan relevante variabelen op postcodeniveau beschikbaar.
“Door onze gebruikers de mogelijkheid te bieden om direct meer inzichten aan verzorgingsgebieden toe te voegen, is het mogelijk betere beslissingen te nemen als het gaat om bijvoorbeeld verspreidingsplannen, te benaderen doelgroepen of zogenoemde door-2-door campagnes. De huidige gebruikers van ArcGIS kunnen deze rijke gegevens nu al raadplegen in dashboards. Later dit jaar zal deze data beschikbaar worden om analyses mee te maken”, aldus Joris Bak, manager product consultancy en content bij Esri Nederland.
Mariëlle van der Zwan, partner bij 4orange legt verder uit: “Wij helpen organisaties al bijna 30 jaar bij het inzichtelijk maken van hun potentieel en bereik binnen verzorgingsgebieden. Dit doen wij aan de hand van verschillende modelleringstechnieken, onze unieke opgebouwde kennis van alle huishoudens in Nederland en beschikbare consumenten data. Door de samenwerking met Esri Nederland zijn wij in staat om deze informatie realtime op alle gewenste devices op een nieuwe manier visueel te maken.“

Voor wie bedoeld?
De samenwerking tussen 4orange en Esri Nederland biedt voor vele branches nieuwe mogelijkheden en oplossingen.  Een paar voorbeelden:
• Non-profit organisaties: het visualiseren en kunnen benaderen van look-a-likes binnen Nederland
• Activatiebureaus: het uitstippelen van ‘ideale routes’ voor door-2-door activiteiten of straatwerving én direct via het device verslaglegging van de door-2-door activiteit kunnen maken!
• FMCG/ Retail/ E-tailers: klanten vs. potentieel inzichtelijk maken op basis van kenmerken op huishoudniveau.
• Automotive: visualisatie van de vestiging, de klanten en het potentieel (eigen merk/ vreemd merk)
• Gemeenten: inzicht in te ontwikkelen gebieden, risico wijken, maar ook doelgroep selectie met het oog op burgerparticipatie.

Bekijk hier een video.

Partners