12-04-2017

SAP Hybris door Forrester gepositioneerd als leider in e-commerce

Deel dit bericht

Forrester Research heeft SAP Hybris als marktleider gepositioneerd in twee van haar recente onderzoeksrapporten: The Forrester Wave: B2C Commerce Suites, Q1 2017 en The Forrester Wave: B2B Commerce Suites, Q1 2017. SAP Hybris is bekroond met deze titel wegens het aanbod van een sterk, betrouwbaar en functierijk e-commerce platform.

Voor de B2C- en B2B-rapporten maakte het onderzoeksbureau grotendeels gebruik van dezelfde criteria. Het B2C-rapport legt echter meer nadruk op zaken als experience management, webwinkels en omnichanneltechnologie en minder op specifieke B2B aspecten, zoals eProcurement, full-spectrum sales en channel management.
Volgens de Forrester Wave-rapporten vormt SAP Hybris de drijvende kracht achter alle e-commerce-oplossingen van SAP. Verder stelt het onderzoeksbureau: “Nu klanten niet alleen tijdens het aankoopproces, maar ook tijdens de oriëntatie meer mogelijkheden verwachten, moeten leveranciers in de back-end voor nieuwe integratie- en fulfillment-functionaliteit zorgen en in de front-end voor naadloze en innovatieve customer experiences.”

Stabiliteit
Sinds Forrester Reseach in 2015 met haar marktonderzoek begon, heeft SAP Hybris een forse groei doorgemaakt op het gebied van omzet, klantportfolio en partnernetwerk. Volgens Forrester maakt het nu deel uit van de standaard voorselectie bij de keuze voor e-commercetechnologie. De organisatie neemt qua koopoverweging een dominante positie in binnen de zakelijke markt voor e-commerce. In het rapport staat vermeld dat SAP Hybris ook favoriet is vanwege haar stabiliteit, omvangrijke wereldwijde netwerk van implementatiepartners en wegens focus op oplossingen voor verticale markten.

Geïntegreerde aanpak
Volgens Mark de Bruijn, Senior Director & Head of EMEA Marketing bij SAP Hybris, nemen de verwachtingen van klanten steeds complexere vormen aan. “Zij hebben behoefte aan flexibele mogelijkheden waarmee zij hun processen kunnen aanpassen aan nieuwe kanalen en customer experiences. Daarbij willen ze een geïntegreerde aanpak hanteren die ondersteuning biedt voor al hun kanalen. De rapporten van Forrester Research bevestigen de waarde die onze klanten uit ons platform putten voor alle mogelijke toepassingen.”

Meer informatie over de B2C- en B2B-rapporten: SAP Hybris.

Partners