Forrester Research heeft SAP Hybris als marktleider gepositioneerd in twee van haar recente onderzoeksrapporten: The Forrester Wave: B2C Commerce Suites, Q1 2017 en The Forrester Wave: B2B Commerce Suites, Q1 2017. SAP Hybris is bekroond met deze titel wegens het aanbod van een sterk, betrouwbaar en functierijk e-commerce platform.
Voor de B2C- en B2B-rapporten maakte het onderzoeksbureau grotendeels gebruik van dezelfde criteria. Het B2C-rapport legt echter meer nadruk op zaken als experience management, webwinkels en omnichanneltechnologie en minder op specifieke B2B aspecten, zoals eProcurement, full-spectrum sales en channel management.
Volgens de Forrester Wave-rapporten vormt SAP Hybris de drijvende kracht achter alle e-commerce-oplossingen van SAP. Verder stelt het onderzoeksbureau: “Nu klanten niet alleen tijdens het aankoopproces, maar ook tijdens de oriëntatie meer mogelijkheden verwachten, moeten leveranciers in de back-end voor nieuwe integratie- en fulfillment-functionaliteit zorgen en in de front-end voor naadloze en innovatieve customer experiences.”
Stabiliteit
Sinds Forrester Reseach in 2015 met haar marktonderzoek begon, heeft SAP Hybris een forse groei doorgemaakt op het gebied van omzet, klantportfolio en partnernetwerk. Volgens Forrester maakt het nu deel uit van de standaard voorselectie bij de keuze voor e-commercetechnologie. De organisatie neemt qua koopoverweging een dominante positie in binnen de zakelijke markt voor e-commerce. In het rapport staat vermeld dat SAP Hybris ook favoriet is vanwege haar stabiliteit, omvangrijke wereldwijde netwerk van implementatiepartners en wegens focus op oplossingen voor verticale markten.
Geïntegreerde aanpak
Volgens Mark de Bruijn, Senior Director & Head of EMEA Marketing bij SAP Hybris, nemen de verwachtingen van klanten steeds complexere vormen aan. “Zij hebben behoefte aan flexibele mogelijkheden waarmee zij hun processen kunnen aanpassen aan nieuwe kanalen en customer experiences. Daarbij willen ze een geïntegreerde aanpak hanteren die ondersteuning biedt voor al hun kanalen. De rapporten van Forrester Research bevestigen de waarde die onze klanten uit ons platform putten voor alle mogelijke toepassingen.”
Meer informatie over de B2C- en B2B-rapporten: SAP Hybris.
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht