08-11-2013

Oracle Day 2013 in Theater Figi Zeist geslaagd

Deel dit bericht

De Oracle Day 2013 in Theater Figi Zeist is goed bezocht. Ruim 350 klanten, partners en medewerkers van Oracle, bezochten keynotes en sessies.

Het thema van de Oracle Day was Converge, Connect: Empower the Modern Enterprise. De 'Oracle stack' strategie was overal aanwezig, zelfs in vorm van een rode zoete taart die bestond uit zeven lagen: storage, servers, virtual machine, operating system, database, middleware en applications. Oracle Partners waren ook aanwezig. In de middag konden bezoekers break-out sessies volgen Sogeti, SLTN, Atos, Qualogy, KPN en AMIS. Klanten presenteerden ook hun ervaringen, zoals TUI, VGZ, Liberty Global en het Ministerie van Economische Zaken.

Oracle Team USA
De Oracle Day 2013 werd gepresenteerd door sportjournalist Wilfred Genee. De dag werd dan ook geopend met als thema zeilsport, met een presentatie van Simeon Tienpont. Hij voer mee met het Oracle Team USA, de winnaar van de 34e editie van het zeilevenement om de America's Cup in de baai van San Francisco. Oracle Team USA versloeg onder aanvoering van schipper James Spithill uitdager Emirates New Zealand.  Daarna volgde een keynote van Reinier van Grieken, vice president TSBU Benelux & Country Leader van Oracle Netherlands met als thema ‘Innovation in practice’.

Oracle OpenWorld 2013
Vervolgens sprak Sandor Nieuwenhuijs (foto), technical director Oracle Nederland en fervent badmintonspeler, over de hoogtepunten die aangekondigd werden tijdens de Oracle OpenWorld 2013 conferentie in San Francisco die door 60.000 bezoekers werd bezocht. Dat waren onder andere de Oracle Database In-Memory optie voor Oracle Database 12c. Ook werden de Oracle Database Backup Logging Recovery Appliance en de Oracle M6-32 Big Memory Machine als nieuwe innovatieve technologie belicht.

Java
Nieuwenhuijs belichte verder de uitbreidingen van Oracle Cloud toe, zoals de Oracle Compute Cloud Service, Oracle Database as a service en de Oracle Java as a service die Java workloads services ondersteunen. Verder besprak Nieuwenhuijs de uitbreidingen rond het Oracle Mobile Platform, zoals nieuwe cloud services.

TUI Nederland
Voorts was er een praktijksessie hoe Oracle door eindgebruikers wordt ingezet. Wilfred Genee deed 'on-stage' een interview met Eli Lysen, senior ICT Manager bij reisorganisatie TUI Nederland. Tui heeft vier reismerken in Nederland, dat zijn Kras, Arke, ArkeFly en Holland International dat binnenkort opgaat in Arke. Hij gebruikt Oracle Exadata als core business systeem waardoor klanten online een accurate prijsopgave krijgen als ze een boeking willen doen. De tweede Exadata deed overigens beter, aldus Eli Lysen die Big Data liever omschrijft als smart data. Veel opgeslagen data in de cloud is oud, aldus Lysen. “Ik geloof meer in smart data, dan kan je selectief doen wat goed is voor je business. Kijk goed naar nieuwe producten of ze ook lang in de markt blijven, adviseerde Lysen. “Blijf met beide benen op de grond en loop niet achter alle hypes aan."

Door: Witold Kepinski 


Partners