Uit een recordaantal inzendingen heeft de jury ANWB, DPG Media en Jumbo genomineerd voor de DDMA Customer Data Award 2020. De drie genomineerden presenteren hun case tijdens de DDMA Customer Data Award Night op 19 maart op het Westergasterrein, waar ...
Stibo Systems heeft de resultaten vrijgegeven van haar 2020 State of Retailer & Consumer Data survey. Een van de hoofdbevindingen is dat consumenten gepersonaliseerde ervaringen willen in de winkel en online, en bereid zijn daarvoor data af te geven ...
Information Builders heeft de benoeming aangekondigd van Keith Kohl als senior vice president Product Management. In deze rol neemt Kohl de verantwoordelijkheid op zich voor alle functies voor productbeheer en fungeert als een contactpersoon tussen p...
Datamodelleren in de praktijk vanuit een non-technisch perspectief. Contextuele, conceptuele en gedetailleerde modelleertechnieken waarbij maximale betrokkenheid van de gebruiker centraal staat. Alec Sharp staat garant voor een interactieve cursus datamodelleren op 7 t/m 9 april 2025 in Utrecht.
Optimaal gebruik van data is een cruciale factor geworden in succesvolle online marketing. Het vakgebied van het verzamelen, structureren en gebruiken van data is een apart specialisme geworden. Daarom heeft online marketingbureau Netprofiler beslote...
Data science, machine learning en het doorbreken van datasilo's in de organisatie stellen retailers in staat een 360-graden klantbeeld te realiseren. Het centraal stellen van de klant wordt al jaren gezien als speerpunt binnen de retail, maar met nie...
Informatica heeft de lancering aangekondigd van haar Adobe Cloud Platform-connector met native Experience Data Model (XDM) ondersteuning. De connector biedt een directe integratie van het Adobe Cloud Platform met andere krachtige applicaties om de to...
SAP SE is benoemd tot belangrijke speler in het rapport 'Worldwide Artificial Intelligence in Enterprise Marketing Clouds 2017' van IDC MarketScape.Volgens IDC MarketScape biedt SAP Hybris Marketing Cloud unieke oplossingen voor klanten om Artificial...
Ondernemer Jaap Wolff maakt de overname van databedrijf DR3Data bekend. DR3Data blijft onder deze naam opereren vanuit de vestiging in Roosendaal. Financiële details over de overname worden niet verstrekt.Volgens Jaap Wolff is DR3Data een autoriteit...
Als marketeer kun je er eigenlijk niet meer omheen. Om de concurrentie bij te blijven, leads te genereren en klanten te behouden zul je gebruik van data moeten maken. Maar hoe makkelijk het is om te zeggen dat je als marketeer iets met je data moet d...
Growth Tribe lanceert een AI voor Marketing & Growth opleiding waarin iedereen zonder technische achtergrond leert hoe AI en Machine Learning (ML) in de praktijk worden toegepast. Hiermee zijn voor elk bedrijf kunstmatige intelligentie (Artificia...