03-12-2019

Netprofiler lanceert analytics-spinoff Cloud Nine Digital

Deel dit bericht

Optimaal gebruik van data is een cruciale factor geworden in succesvolle online marketing. Het vakgebied van het verzamelen, structureren en gebruiken van data is een apart specialisme geworden. Daarom heeft online marketingbureau Netprofiler besloten haar data- en analytics activiteiten in het nieuwe bureau Cloud Nine Digital onder te brengen.

Data vormen de basis van alle digitale activiteiten, meent managing consultant Janus de Visser van Cloud Nine Digital. “We hebben de afdelingen waarmee we samenwerken de laatste jaren zien veranderen in volwassen data-teams met grote ambities. Er zijn steeds meer data beschikbaar, maar kwaliteit en privacy blijven cruciale uitdagingen. In een complexe en steeds veranderende omgeving, willen wij klanten laten groeien in hun digitale datavolwassenheid.”

Cloud Nine Digital helpt haar klanten de focus te leggen op betrouwbare en bruikbare data als basis voor het verkrijgen van klantinzicht. “We zien dat klanten steeds vaker worden geconfronteerd met het koppelen van verschillende systemen en databronnen,” zegt de Visser. “Bedrijven uit allerlei sectoren, zoals e-commerce, reizen, telecom en financiële dienstverlening, staan daarbij voor dezelfde uitdagingen. Wij kijken per jaar in meer dan 200 ‘datakeukens’ en zien dat het daar regelmatig chaotisch is. Veel bedrijven ondervinden uitdagingen met onder andere data collectie, personalisatie en de juiste inzichten verkrijgen. Daar helpen wij ze mee. Als bureau positioneren we ons tussen de online marketingbureaus die data erbij doen en de strategische adviesbureaus die vooral praten over data. Onze gedreven experts weten hoe ze klanten praktisch kunnen helpen.”

Digitale transformatie
Cloud Nine Digital heeft als doel samen met klanten complexe digitale transformatievraagstukken op te lossen. De dienstverlening van Cloud Nine Digital richt zich op de vijf primaire uitdagingen die data met zich meebrengen: ontwerpen, verzamelen, bewerken, gebruiken en managen. Bedrijven kunnen bij Cloud Nine Digital terecht voor het implementeren en beheren van web- en app-data met bekende data- en analytics-tools als Google Analytics, Adobe Analytics, Tealium, Ensighten, Piwik, Relay42 en SAS.

“Het vakgebied van data en analytics vereist tegenwoordig zoveel deskundigheid dat een specialistisch bureau daar als beste invulling aan kan geven,” zegt Frans Appels, oprichter van Netprofiler en in 2005 de eerste Google Analytics-partner in Nederland. “Toen Google Analytics op de markt kwam, heeft Netprofiler zich daar als eerste in gespecialiseerd.

Volgens Frans Appels, oprichter van Netprofiler, zijn de data- en analytics services de laatste jaren zo gespecialiseerd en omvangrijk geworden, “dat het goed is om deze nu in een apart bureau onder te brengen. Met 15 medewerkers is Cloud Nine Digital meteen een serieuze speler in dit segment.”

Partners