Optimaal gebruik van data is een cruciale factor geworden in succesvolle online marketing. Het vakgebied van het verzamelen, structureren en gebruiken van data is een apart specialisme geworden. Daarom heeft online marketingbureau Netprofiler besloten haar data- en analytics activiteiten in het nieuwe bureau Cloud Nine Digital onder te brengen.
Data vormen de basis van alle digitale activiteiten, meent managing consultant Janus de Visser van Cloud Nine Digital. “We hebben de afdelingen waarmee we samenwerken de laatste jaren zien veranderen in volwassen data-teams met grote ambities. Er zijn steeds meer data beschikbaar, maar kwaliteit en privacy blijven cruciale uitdagingen. In een complexe en steeds veranderende omgeving, willen wij klanten laten groeien in hun digitale datavolwassenheid.”
Cloud Nine Digital helpt haar klanten de focus te leggen op betrouwbare en bruikbare data als basis voor het verkrijgen van klantinzicht. “We zien dat klanten steeds vaker worden geconfronteerd met het koppelen van verschillende systemen en databronnen,” zegt de Visser. “Bedrijven uit allerlei sectoren, zoals e-commerce, reizen, telecom en financiële dienstverlening, staan daarbij voor dezelfde uitdagingen. Wij kijken per jaar in meer dan 200 ‘datakeukens’ en zien dat het daar regelmatig chaotisch is. Veel bedrijven ondervinden uitdagingen met onder andere data collectie, personalisatie en de juiste inzichten verkrijgen. Daar helpen wij ze mee. Als bureau positioneren we ons tussen de online marketingbureaus die data erbij doen en de strategische adviesbureaus die vooral praten over data. Onze gedreven experts weten hoe ze klanten praktisch kunnen helpen.”
Digitale transformatie
Cloud Nine Digital heeft als doel samen met klanten complexe digitale transformatievraagstukken op te lossen. De dienstverlening van Cloud Nine Digital richt zich op de vijf primaire uitdagingen die data met zich meebrengen: ontwerpen, verzamelen, bewerken, gebruiken en managen. Bedrijven kunnen bij Cloud Nine Digital terecht voor het implementeren en beheren van web- en app-data met bekende data- en analytics-tools als Google Analytics, Adobe Analytics, Tealium, Ensighten, Piwik, Relay42 en SAS.
“Het vakgebied van data en analytics vereist tegenwoordig zoveel deskundigheid dat een specialistisch bureau daar als beste invulling aan kan geven,” zegt Frans Appels, oprichter van Netprofiler en in 2005 de eerste Google Analytics-partner in Nederland. “Toen Google Analytics op de markt kwam, heeft Netprofiler zich daar als eerste in gespecialiseerd.
Volgens Frans Appels, oprichter van Netprofiler, zijn de data- en analytics services de laatste jaren zo gespecialiseerd en omvangrijk geworden, “dat het goed is om deze nu in een apart bureau onder te brengen. Met 15 medewerkers is Cloud Nine Digital meteen een serieuze speler in dit segment.”
8 en 9 januari 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
2 april 2025 Schrijf in voor al weer de twaalfde editie van ons jaarlijkse congres met wederom een ijzersterke sprekers line-up. Op deze editie behandelen wij belangrijke thema’s als Moderne Cloud Data Architecturen, Datawarehouse Design met Ge...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
3 april 2025 Deze workshop met Winfried Etzel behandelt de centrale pijler van Data Mesh: Federated Data Governance. Hoe zorg je voor een goede balans tussen autonomie en centrale regie? Praktische workshop van een halve dag op 3 april in Utre...
3 april 2025 In de snel veranderende wereld van vandaag is het effectief benutten en beheren van gegevens een kritieke succesfactor voor organisaties. Deze cursus biedt een fundamenteel begrip van Master Data Management (MDM) en de centrale ro...
7 t/m 9 april 2025Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richt...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht