Vomar Voordeelmarkt heeft opdracht gegeven haar winkelautomatisering te vervangen door de Omnichannel Suite van Centric. De implementatie hiervan valt samen met het doorvoeren van de ‘rode formule’ van de supermarktketen.
Vomar Voordeelmarkt zocht een oplossing voor onder andere het realtime en eenduidig ontsluiten van data over meerdere kanalen en touchpoints. In de nieuwe formule van Vomar Voordeelmarkt is traditionele bediening op de winkelvloer vervangen door zogenaamde werkunits. Deze minikantoren zijn voorzien van een computer waarmee medewerkers alle administratieve taken kunnen uitvoeren en tegelijkertijd als vraagbaak dienen voor de klant. Na een selectieprocedure koos Vomar Voordeelmarkt voor de combinatie van het Omnichannel Business Platform, de Point of Service en inPosition Mobile, allen onderdeel van de modulaire Centric Omnichannel Suite.
Omnichannel Business Platform als regisseur
Het centrale Omnichannel Business Platform is de spil in de nieuwe omgeving. Het Omnichannel Business Platform faciliteert de operationele processen in de Vomar Voordeelmarkt-winkels en is de regisseur over de data die in de verschillende kanalen gebruikt wordt, van webshop tot (zelfscan)kassa tot mobiele applicatie. Dit systeem moet 24x7 beschikbaar zijn en wordt daarom op een high available infrastructuur geïnstalleerd.
Accurate winkelprocessen
In de filialen zal Vomar Voordeelmarkt Centric’s Point of Service-kassa’s (PoS) en inPosition Mobile (multi-touchpointplatform voor ondersteunen van winkelprocessen) gebruiken. Daarbij worden de PoS-kassa’s geïntegreerd met de bestaande cash managementoplossing SafePay voor een volledig gesloten contant geldstroom. Dit bespaart Vomar Voordeelmarkt tijd en kosten en verlaagt het risico op fraude. inPosition Mobile zorgt daarnaast dat veel voorkomende winkelprocessen met een handterminal kunnen worden uitgevoerd, zoals het automatisch genereren van nieuwe barcodestickers voorzien van een nieuwe verkoopprijs. Zo wordt derving teruggedrongen en het automatisch bestelproces accurater.
Rode formule
Volgens CFO Hein Breekveldt bij Vomar Voordeelmarkt vraagt de recent gelanceerde ‘rode formule’ om geruisloos functionerende backofficeprocessen. “Met de Omnichannel Suite en de bijbehorende services van Centric, hebben wij alle vertrouwen dat we daarvoor een goede basis leggen.” Vomar Voordeelmarkt introduceerde de succesvolle rode formule in 2015 en wil het aantal ‘rode’ winkels dit jaar uitbreiden tot ruim veertig.
Meer informatie: Centric
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht