In welke vaardigheden moeten organisaties investeren en hoe ondersteunen ze het bedrijf om betere beslissingen te nemen? Kevin Hanegan, Chief Learning Officer bij Qlik, noemt een aantal onmisbare vaardigheden voor de medewerkers van nu.Het nemen van ...
Data is a gold mine that can help the intelligent enterprise drive growth. Yet, while organizations continue to collect, store and analyze data, its real potential remains largely untapped. In large part, this is because many companies struggle to fu...
Er is een kloof ontstaan tussen de datagedreven ambities van organisaties en het daadwerkelijke vermogen van medewerkers om waarde te halen uit data. Dit blijkt uit een nieuw rapport van Accenture en Qlik genaamd 'The Human Impact of Data Literacy', ...
Deze workshop biedt deelnemers een diepgaand inzicht in de krachtige synergie tussen knowledge graphs en LLM's. Inzet daarvan verbetert de manier waarop gegevens worden gemodelleerd, geanalyseerd en gebruikt. Deelnemers combineren theorie met praktijkervaring via praktische oefeningen op 20 en 21 mei in Utrecht - schrijf snel in!
Qlik heeft de formele merkwijziging van het Attunity-merk en de data-integratieproducten in het Qlik-merk aangekondigd. Deze merkwijziging is van toepassing op elk product dat Qlik in 2019 van Attunity heeft gekocht en nu is geïntegreerd in de algeh...
Qlik heeft de overname aangekondigd van RoxAI en haar Ping intelligente alarmeringssoftware. Hiermee kan Qlik mogelijkheden voor self-service alarmering- en workflowautomatisering bieden, om data realtime proactief te volgen en te beheren voor snelle...
Qlik lanceert haar Data Literacy Consulting Service en Signature Services. Het aanbod, bestaande uit consultancy, training en ondersteuning, is bedoeld om bedrijven te helpen te transformeren naar een datagedreven organisatie. Bedrijven worden in sta...
By now we were all supposed to be more connected, but instead we're getting more fragmented and siloed. "Likes" in social media polarize us, where algorithms favor inflammatory content, evoke stronger reactions and keep us hooked longer. We’ve seen...
Waar er in 2013 slechts 162 dataformats waren, zijn dit er in 2019 maar liefst 342. Data van verschillende formats zijn lastig te verbinden en te combineren, waardoor het analyseren van data meer en meer tijd kost. Volgens Qlik wordt 2020 echter het ...
Technology is getting more powerful every day, generating more data than we know what to do with. But, ironically, the world has become more fragmented than ever. Analytics is no longer enough to drive competitive advantage. We need synthesis combine...
Qlik heeft in een samenwerking met C40 Cities verschillende datagedreven dashboards gelanceerd in de C40 Knowledge Hub. C40 Cities heeft gezamenlijk een aantal zogeheten Data Explorer-dashboards ontwikkeld om zaken als luchtkwaliteit, afval, transpor...