Qlik heeft de formele merkwijziging van het Attunity-merk en de data-integratieproducten in het Qlik-merk aangekondigd. Deze merkwijziging is van toepassing op elk product dat Qlik in 2019 van Attunity heeft gekocht en nu is geïntegreerd in de algehele strategie van Qlik op het gebied van data-integratie.
Met de overname van Attunity evolueerde Qlik verder dan analytics door een robuust data-integratieplatform in te bouwen. Aanvankelijk behield Qlik in 2019 het merk Attunity als een divisie van Qlik, zodat klanten en partners zich ervan bewust werden dat Attunity deel uitmaakte van het bedrijf. De aankondiging van de merkevolutie weerspiegelt de positie van Qlik in zowel de data-integratie- als de analytics-markt, met twee verschillende platformaanbiedingen: Qlik Data Integration en Qlik Data Analytics.
Qlik zal de data-integratieproducten onafhankelijk ondersteunen, in heterogene omgevingen, maar ook naadloze integratie in de datapijplijn creëren om de datatoegang en -analyse voor klanten te vereenvoudigen en te versnellen. Qlik verwacht de waarde van de investeringen van klanten in deze producten te verhogen, door integratie en interoperabiliteit te verbeteren.
Het Data Integration-platform van Qlik bestaat nu uit:
• Qlik Replicate (voorheen Attunity Replicate)
• Qlik Enterprise Manager (voorheen Attunity Enterprise Manager)
• Qlik Compose (voorheen Attunity Compose)
• Qlik Gold Client (voorheen Attunity Gold Client)
• Qlik Data Catalyst
Meer informatie: Qlik Data Integration Platform
28 maart 2024 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op ...
28 maart 2023 Dit seminar met Mike Ferguson gaat dieper in op de ontwikkeling van dataproducten en ook hoe je een datamarktplaats kunt gebruiken om het delen van dataproducten in de hele organisatie te regelen en te delen om de time-to-value te ver...
28 maart 2023 Dit seminar behandelt de strategische implementatie van Knowledge Graph-initiatieven binnen organisaties en biedt een uitgebreid raamwerk waarin geavanceerde technieken worden gecombineerd met praktijkcases. Het voorziet deelneme...
9 april 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met inno...
11 april 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
16 april 2024 Praktisch en interactief seminar met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een herontw...
24 en 25 april 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
16 mei 2024Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunctionaliteiten van En...
Deel dit bericht