05-06-2014

Lokale informatie Fortune 500 en Forbes 2000 beschikbaar in marketing database

Deel dit bericht


Computer Profile, database marketing organisatie voor ICT-bedrijven, heeft een nieuwe top 500 lijst ontwikkeld voor de Benelux-markt. Op lijsten als de Global Fortune 500 en Forbes 2000 worden organisaties op basis van omzet, winst, activa en marktkapitalisatie gerangschikt. Deze rankings zijn al geruime tijd te vinden in de Computer Profile database, maar deze bedrijven zijn niet altijd actief in de Benelux.

Om ICT-bedrijven te voorzien van lokale marktinformatie is daarom nu de Computer Profile top 500 lijst aan de database toegevoegd. Deze lijst is samengesteld door lokale informatie over omzet te combineren met het aantal medewerkers, aantal werkplekken en geschatte IT-uitgaven nationaal. Hiermee krijgen ICT-bedrijven eenvoudig inzicht in de top van hun doelgroep.

Toplijsten op basis van alleen omzet geven vaak niet het gewenste beeld van de markt. Ook het overnemen van wereldwijde segmentaties en één op één terugvertalen naar de lokale markt is niet altijd geschikt, omdat er binnen de Benelux minder grote organisaties zijn met gemiddeld minder werknemers. Door lokale organisaties uit de Forbes 500 en Fortune 2000 lijsten ook op te nemen in de toplijst en te combineren met IT-gerelateerde informatie, is het mogelijk om doelgerichter te segmenteren.

Harry van der Lint (foto), Managing Partner van Computer Profile: “Veel ICT-organisaties komen bij ons met de vraag of wij inzicht kunnen bieden in het topsegment van de markt. Natuurlijk kunnen we ze dan een lijst aanbieden van Forbes of Fortune, maar daarmee weten bedrijven nog niets over de Benelux. Dat een bedrijf in Azië of in Amerika veel omzet genereert, betekent niet dat het ook succesvol is in de Benelux of zelfs aanwezig is op de lokale markt. Om goede, onderbouwde sales-, marketing- en investeringsbeslissingen te kunnen nemen, is lokale data onmisbaar. Met deze toevoeging aan onze database bieden wij ICT-organisaties kwalitatieve data, zodat budgetten voor demand generation campagnes optimaal benut worden. ROI begint met inzicht in de markt.”

Meer informatie over de mogelijkheden van marktanalyses met de Computer Profile database, is te vinden op http://www.computerprofile.com/whitepapers.

Door: Witold Kepinski


Tags:

ICT-branche

Partners