Mark van Heijningen (1973) is benoemd tot Marketing Director bij SAP Nederland. Per 1 september 2013 volgt hij Cees Kardolus op in deze functie en is hij verantwoordelijk voor het uitvoeren en behalen van alle marketingdoelstellingen voor SAP in Nederland.
Mark van Heijningen heeft jarenlange ervaring op het gebied van marketing binnen SAP. Sinds 2005 is hij werkzaam in verschillende marketingfuncties bij de Duitse softwareleverancier. Hierbij was Mark samen met een team van marketeers verantwoordelijk voor het positioneren van innovaties rondom mobile, cloud, analytics, applications en database & technologies. In zijn nieuwe rol geeft hij leiding aan 10 marketingmedewerkers. Door een combinatie van lokale, regionale en wereldwijde marketingprogramma’s initiëren en monitoren zij awareness en demand generation-activiteiten om de verkoopresultaten te maximaliseren.
Cees Kardolus is binnen EMEA Marketing nu verantwoordelijk voor het samenwerkingsmodel tussen alle landen. Daarnaast richt hij zich op de ontwikkeling en executie van marketingprogramma’s voor alle internationale en strategische accounts.
27 t/m 29 oktober 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pra...
29 en 30 oktober 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodel...
3 t/m 5 november 2025Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ri...
11 en 12 november 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
25 en 26 november 2025 Worstelt u met de implementatie van data governance of de afstemming tussen teams? Deze baanbrekende workshop introduceert de Data Governance Sprint - een efficiënte, gestructureerde aanpak om uw initiatieven op het...
26 november 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met ...
9 december (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
Deel dit bericht