09-01-2014

Infor neemt Big Data-analyticus PeopleAnswers over

Deel dit bericht



Infor koopt PeopleAnswers, leverancier van software voor talent management en analyses, zo meldt Charles Phillips (foto), ceo van Infor.

PeopleAnswers is een cloudgebaseerde talent science platform voegt analytische rigiditeit toe aan human capital management en is ontwikkeld door een team van gepromoveerde gedragswetenschappers. Op basis van de analyse van 39 gedragskenmerken van sollicitanten wordt de geschiktheid van een kandidaat bepaald. Bedrijven die PeopleAnswers gebruiken, zoals Audi, Foot Locker, Hertz en Neiman Marcus zagen het verloop van personeel afnemen. Daarnaast verbeterde zij de klantenservice en realiseerden de bedrijven meer inkomsten doordat kandidaten dankzij PeopleAnswers grondiger en op een meer analytische wijze werden gekwalificeerd, aldus Infor.

Volgens onderzoek voldoet 46 procent van de nieuwe medewerkers niet en 89 procent mislukt vanwege redenen die verband houden met het gedrag. Vaardigheden garanderen echter geen positief resultaat voor een nieuwe medewerker.

De wetenschappers van PeopleAnswers investeerden meer dan een decennium in big data en uit de gegevens bleek dat er 39 kenmerken zijn die een goede indicatie vormen voor de prestaties van een nieuwe werknemer. Te denken valt aan ambitie, discipline, energie, aanvaarding van gezag, aandacht voor detail, flexibiliteit, plichtsgetrouw en empathie. PeopleAnswers beheert statistische gegevens van online interviews met een maximum van jaarlijks 20 miljoen sollicitanten die uit verschillende branches en regio’s komen en verschillende functies vervullen. Op basis van de 39 prestatie-eigenschappen wordt een DNA-profiel opgesteld.

Met de overname van PeopleAnswers wordt de Infor HCM suite een van de eerste HCM suites die een case biedt voor big data die gemeten kan worden. Bij een grote retailer realiseerden winkels die PeopleAnswers gebruikten bijvoorbeeld 30 procent meer verkopen en hadden minder verloop dan de winkels die het platform niet inzetten. De retailer standaardiseert op PeopleAnswers software en centraliseert daarmee het wervingsproces. De unieke benadering van PeopleAnswers is het gebruik van gedragswetenschappen om resultaten te bereiken in het traditionele “soft” gedeelte van HR; het verankeren van prestatiemetingen aan gedrag van top medewerkers met behulp Performance Profiles en Behavioral DNA zodat bedrijven de best presterende mensen kunnen aannemen, belonen en promoveren.

“De evaluatie van talent is een van de meest belangrijke beslissingen voor een manager maar deze beslissingen worden gehinderd door onzekerheid en een gebrek aan gegevens. PeopleAnswers pionierde met het concept van big data voor HCM en kwam met een gepatenteerd cloudgebaseerd product dat beschikbaar is in 16 talen en de standaard werd voor het selectieproces van nieuwe werknemers,” aldus Charles Phillips. “Dankzij deze overname breiden we niet alleen ons HR-aanbod uit maar verwelkomen we ook nieuwe wetenschappers. We zullen vol inzetten op big data en innovatie op HCM-gebied in plaats van simpelweg processen te automatiseren.”

"PeopleAnswers en Infor hebben meegeholpen om onze HR-organisatie gestalte te geven", zegt Angie Mannino, Senior Vice President Human Resources bij Inova Health System. "De combinatie van beide bedrijven, met hun innovatieve benadering van human capital management, zorgt ervoor dat het delen van informatie en het samenwerken sneller en eenvoudiger is waardoor we nog meer succes kunnen boeken in de toekomst."

PeopleAnswers kent een sterke jaarlijkse groei en groeide 41 opeenvolgende kwartalen. Volgens IDC Research zal de wereldwijde HCM-markt naar verwachting jaarlijks groeien met 8 procent, wat uitkomt op een waarde van $13,5 miljard in 2017 als bedrijven de legacy HR-systemen willen vervangen door de nieuwste technologie2.

(PW)

 

Tags:

ICT-branche

Partners