Data management platform (DMP) aanbieder Relay42 is door ABN AMRO geselecteerd voor de implementatie van haar DMP-oplossingen in de IT-infrastructuur van de bank. Dit maakt het voor de bank mogelijk marketing om te zetten in een menselijke dialoog.
Met het data management platform van Relay42 wordt het herkennen van de klant een stuk accurater – zelfs als het device door andere mensen, zoals familieleden, wordt gebruikt. Dit helpt ABN AMRO bij het creëren van individuele customer journeys waarbij de communicatie specifiek op de individuele klant wordt toegesneden.
ABN AMRO benaderde Relay42 in eerste instantie voor een DMP-oplossing die zou bijdragen aan het verder verbeteren van klantgerichte marketing. Na een zes maanden durend tenderproces werd Relay42 gekozen als partner voor dit project. Het onboarding proces, waarbij het DMP werd geïmplementeerd in de IT-infrastructuur van ABN AMRO, nam slechts drie maanden in beslag. Hierna werd het DMP meteen in gebruik genomen door de marketingteams van de bank.
Tomas Salfischberger, CEO en medeoprichter van Relay42: “Als je weet hoeveel verschillende platformen en systemen banken als ABN AMRO dagelijks gebruiken, zou je verwachten dat het onboarding proces van een DMP wel even zou duren – een jaar is niet ongebruikelijk in deze markt. Onze oplossing biedt echter een snelle start voor zelfs de meest complexe ecosystemen. Het snelle onboarding proces is belangrijk omdat succesvolle marketeers efficiënt moeten kunnen werken en instinctief beslissingen nemen. Dit kan alleen maar bereikt worden als de DMP-oplossing daadwerkelijk geïnstalleerd en klaar voor gebruik is. We willen dat onze klanten met maximale agility te werk kunnen gaan en zo snel mogelijk resultaten zien. In dit geval waren we de enigen die een uitrol binnen drie maanden konden aanbieden.”
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht