20-04-2017

Teradata levert vernieuwde Customer Journey Solution

Deel dit bericht

Teradata komt met een nieuwe versie van de Teradata Customer Journey Solution. Deze oplossing moet marketeers gemakkelijker toegang geven tot analytics, dynamische visualisaties, machine learning en voorspellende simulaties. In deze upgrade is de expertise van Teradata op de gebieden data-integratie, advanced analytics en multichannel interactiemanagement gebundeld. Dit vergroot het vermogen van marketeers om de respons te verhogen, klantverloop te verminderen en te zorgen voor een grotere klanttevredenheid.

Consumenten verwachten een persoonlijke ervaring, of het nu digitaal, mobiel of in de winkel is. Uit een onderzoek van Gartner blijkt dat “bedrijven die in 2018 volledig hebben geïnvesteerd in online personalisatie, 30 procent meer zullen verkopen dan bedrijven die dat niet hebben gedaan.” De complexiteit per kanaal neemt echter in een ongekend tempo toe. Zo nemen klanten op diverse manieren en via meerdere apparaten contact op met bedrijven. Het is moeilijk voor bedrijven de customer journey te doorgronden en die vervolgens te optimaliseren, omdat het vaak om miljarden interacties van miljoenen klanten gaat. Teradata biedt bedrijven een flexibel en schaalbaar platform voor geavanceerde multi-genre analytics en realtime, multi-=channel interactiemanagement.

Customer journey hub
Dan Harrington, Executive Vice President Consulting & Support Services bij Teradata: “We willen dat bedrijven bedrijven groeien door een hogere omzet te realiseren, klantverloop te verminderen en de klanttevredenheid te verbeteren. In deze versie van Customer Journey Solution geven we analytics in de handen van marketing, zodat ze een beter inzicht krijgen in de klantervaring en de customer journey, en die vervolgens kunnen optimaliseren. Onze oplossing brengt alle benodigde technologie samen, inclusief de consulting-expertise om een ​​snellere time-to-market te realiseren. Met Teradata kunnen organisaties een complete customer journey hub creëren, zonder de implementatie-uitdagingen van aan elkaar geknoopte oplossingen van meerdere leveranciers.”

Holistisch overzicht
De Teradata Customer Journey Solution helpt bedrijven om na verloop van tijd elke klantervaring te begrijpen en te optimaliseren, over alle kanalen en contactmomenten, en in realtime. Door marketeers dit holistische overzicht te geven, met de juiste analytische inzichten en geïntegreerde automatisering, kunnen zij duizenden gelijktijdige, geïndividualiseerde, multichannel campagnes uitvoeren zonder het personeelsbestand uit te hoeven breiden.

De nieuwe mogelijkheden leveren sneller zakelijke resultaten, vergemakkelijken de implementatie en verbeteren de gebruikerservaring.
• Geïntegreerde customer path analytics biedt een beter begrip van de customer journeys, en geeft de ideale momenten weer om met klanten in contact te treden. Marketeers kunnen klanten benaderen met gepersonaliseerde aanbiedingen om hun beslissingen te beïnvloeden en de gewenste bedrijfsresultaten te bereiken.
• Communicatievisualisatie laat het traject van een klant in een multi-step-campagne zien. Marketeers kunnen hierdoor de factoren blootleggen voor de acceptatie of afwijzing van een aanbieding. De parameters kunnen vervolgens verfijnd worden voor een betere slaagkans.
• Visualisaties voor zelflerende modellen tonen de relatie tussen kenmerken van de klant (leeftijd, inkomen, levensfase, levensgebeurtenis, etc.) en responsaantallen. Hiermee kunnen marketeers een profiel opbouwen van klanten die het meest zullen reageren op een aanbod, en hun communicatie daar op inrichten. Het beschikbaar stellen van dit model aan de marketeer geeft bovendien vertrouwen, wat de adoptie vergroot.
• Realtime aanbodsimulatie geeft marketeers een voorspellend vermogen, waarmee ze het effect kunnen zien van een nieuw bericht, aanbod of strategie. Door de gevolgen te begrijpen voor het aantal geselecteerde klanten en de potentiele respons kunnen marketeers effectievere campagnes draaien en hun aanbodstrategie optimaliseren.
• ‘Bring your own model-score’ geeft marketeers de mogelijkheid om intern gegenereerde modelscores of van derde partijen in de arbitrage-logica van zelflerende modellen te integreren. Hiermee kunnen ze een bericht voor een willekeurige klant optimaliseren, zodat er geen eerder werk verloren gaat.

Consulting
Naast technologie levert Teradata ook consulting om ervoor te zorgen dat bedrijven op de hoogte zijn van de nieuwe mogelijkheden. Zo kunnen ze snel en voor de juiste prijs betere zakelijke resultaten behalen. Consultants van Teradata zijn onder meer advanced analytics-professionals en marketingexperts die leidinggevende functies hebben bekleed bij vooraanstaande bedrijven in verschillende sectoren. Het team richt zich op het verschaffen van zakelijke mogelijkheden, is technologie-agnostisch en levert oplossingen die specifiek zijn voor de organisatorische behoefte, data en tools van een klant.
De Teradata Customer Journey Solution is per direct wereldwijd beschikbaar. De eerste nieuwe mogelijkheden komen binnenkort beschikbaar en alle mogelijkheden worden doorgevoerd in juni 2017.

Meer informatie: Teradata

Partners