BloomReach, Inc. maakt een strategische overname bekend van het web contentmanagementbedrijf Hippo B.V. Het digitale experience- en performanceplatform is een content management systeem dat bedrijven helpt om - zowel bekende als anonieme - bezoekers te begrijpen en zo de juiste content te kunnen aanbieden op het juiste moment, op ieder kanaal of touchpoint. BloomReach is leverancier van een e-commerce-personalisatieplatform.
Met de integratie van Hippo's open en wendbare ervaringstechnologie in BloomReach's machine-learning-systeem zal BloomReach het enige digital experience-platform hebben dat data en algoritmische intelligentie gebruikt voor het creëren, bouwen, personaliseren, verkopen, en meten van iedere digitale ervaring – door verticals en geografische data.
Volgens Raj De Datta, CEO en medeoprichter van BloomReach. heeft Hippo een zeer geavanceerd digital experience-platform ontwikkeld met een goed inzicht in en scherpe visie op de toekomst van web content management. “Door het samengaan van hun kernexpertise in content en architectonische flexibiliteit met BloomReach's algoritmische superioriteit in e-commerce, kunnen we één enkele ervaringslaag bouwen als drijvende kracht achter de digitale ervaringen van ieder merk.”
Geavanceerde intelligentie
De acquisitie van Hippo stelt BloomReach in staat om bedrijven te voorzien van het experienceplatform. Hier bepalen data en algoritmes de intentie van iedere bezoeker en worden de meest relevante resultaten getoond. Door de open architectuur kan het eenvoudig worden aangesloten op de andere platforms, waaronder de huidige partners van BloomReach en Hippo. "De fusie met BloomReach voegt geavanceerde intelligentie toe aan Hippo's contentprestatie en delivery-platform. BloomReach's systeem is ongeëvenaard in het analyseren van data zowel binnen als buiten het bedrijf”, aldus Jeroen Verberg, medeoprichter en CEO van Hippo. "Of het nou gaat om meer productaankopen, diepere content engagement of het vinden van oplossingen voor problemen van bezoekers, gezamenlijk levert ons platform resultaten op voor ieder bedrijf door autonoom te handelen, dagelijks slimmer te worden en gebruikers praktische inzichten te geven over hoe ze de experience kunnen verfijnen."
Visionair
Ook Hippo kende de laatste jaren aanzienlijke groei, en werkt momenteel met meer dan 170 klanten in 13 landen. Op het moment dat bedrijven op zoek zijn naar innovatieve, Java-gebaseerde mogelijkheden, werd Hippo onlangs genoemd als Visionair in Gartner's Web Content Management Magic Quadrant. Hippo is een bewezen zakelijk CMS, dat werkt met grote organisaties zoals de Britse National Health Service en REI, Inc. Door Hippo's sterke aanwezigheid in Europa en BloomReach's sterke positie in de VS kunnen beide bedrijven hun geografische voetafdruk vergroten.
Klantlevenscyclus
BloomReach en Hippo zullen samen gebruikmaken van data science en web-wide data voor personalisatie die content, taal, context en gedrag door de hele klantlevenscyclus begrijpt, en de strategieën vervangen die verkopen met behulp van handgeschreven regels. Uit recente studies blijkt dat klantanalyse en web content management de twee belangrijkste investeringsprioriteiten zijn voor technologieleiders op het gebied van digital experience. Voor het managen en optimaliseren van digitale ervaringen was tot nu toe voornamelijk een reeks aan software nodig uit een gefragmenteerd landschap. Echter, de e-commerce heeft voorop gelopen bij het zich eigen maken van personalisatie- en optimalisatietechnologie, met de erkenning van BloomReach als een onderscheiden leider.
Zelfstandige businessunit
Hippo zet de activiteiten voort vanuit Amsterdam als een zelfstandige businessunit van BloomReach, en ondersteunt alle klant-, marketing en salesactiviteiten. Het gecombineerde bedrijf blijft de huidige applicaties ondersteunen en zal aanzienlijk investeren in e-commerce- en contentmogelijkheden in alle R&D-centra in Mountain View, Dallas, Bangalore, Amsterdam en Boston.
CEO van Hippo Jeroen Verberg zal toetreden tot de Raad van Bestuur van BloomReach en zal dienst doen als general manager van de Hippo businessunit. Alle andere oprichters en leden van Hippoʹs managementteam blijven bij het bedrijf. Andere voorwaarden van de acquisitie zijn niet bekendgemaakt.
Meer informatie: Hippo
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht