Salesforce, het Customer Success Platform en CRM-oplossing, kondigt Salesforce Marketing Cloud Predictive Journeys aan. Met Marketing Cloud Predictive Journeys kunnen marketeers crm- en marketingdata combineren met relevante contextuele informatie, zoals web browsing-activiteit en e-mail engagement. De nieuwe onderdelen Predictive Scores en Predictive Audiences voorspellen de optimale volgende stap in elke customer journey.
Uit onderzoek van Forrester blijkt dat maar 36 procent van de voorlopers op het gebied van customer experience continu bijhouden wat er gebeurt tijdens interactie van hun organisatie met een klant. Er zijn voldoende tools in omloop om klantervaring te kunnen volgen, maar die werken vaak als een ouderwetse plattegrond. Voor vertrek op vakantie kijk je op zo’n kaart waar je naartoe moet rijden. De statische informatie levert vaak niet de meest optimale route, omdat er geen rekening wordt gehouden met allerlei onverwachte zaken tijdens de reis, zoals files, omleidingen en wegversperringen.
Optimale route
Marketeers hebben tegenwoordig meer nodig dan statische informatie om de optimale route voor hun klant te bepalen. Maar het is voor hen onmogelijk om alle interactie van een klant met een merk individueel te analyseren en slim in te zetten. Salesforce Marketing Cloud Predictive Journeys voorspelt de waarschijnlijkheid dat een klant ingaat op een specifieke actie en gaat hiermee een stap verder dan alleen het aanbieden van de juiste content op het juiste moment.
Nieuwe onderdelen
Nieuwe onderdelen in de Salesforce Marketing Cloud Predictive Journeys zijn:
• Predictive Scores: met deze nieuwe tool kan een marketeer zien hoe groot de kans is dat een klant zich aan een merk verbindt. Een online retailer weet op deze manier hoe groot de kans is dat een klant een e-mail opent, zich voor een mailinglijst uitschrijft of juist een aankoop doet. Daarnaast kunnen marketeers dashboards samenstellen waarin een overzicht wordt gegeven van verschillende klantsegmenten.
• Predictive Audiences: is een slimme segmentatie-tool om klantdata te verzamelen en het publiek in te delen in groepen gebaseerd op hun Predictive Scores. Als het bijvoorbeeld waarschijnlijk is dat een klant zich zal uitschrijven, kan een retailer een zogeheten re-engagement journey starten. Wanneer een klant positief reageert op de nieuwe content is de kans dat hij zich uitschrijft lager. Deze (potentiële) klant wordt automatisch in een nieuwe journey geplaatst, waarbij de kans op een nieuwe interactie groot is.
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht