Salesforce, het Customer Success Platform en CRM-oplossing, kondigt Salesforce Marketing Cloud Predictive Journeys aan. Met Marketing Cloud Predictive Journeys kunnen marketeers crm- en marketingdata combineren met relevante contextuele informatie, zoals web browsing-activiteit en e-mail engagement. De nieuwe onderdelen Predictive Scores en Predictive Audiences voorspellen de optimale volgende stap in elke customer journey.
Uit onderzoek van Forrester blijkt dat maar 36 procent van de voorlopers op het gebied van customer experience continu bijhouden wat er gebeurt tijdens interactie van hun organisatie met een klant. Er zijn voldoende tools in omloop om klantervaring te kunnen volgen, maar die werken vaak als een ouderwetse plattegrond. Voor vertrek op vakantie kijk je op zo’n kaart waar je naartoe moet rijden. De statische informatie levert vaak niet de meest optimale route, omdat er geen rekening wordt gehouden met allerlei onverwachte zaken tijdens de reis, zoals files, omleidingen en wegversperringen.
Optimale route
Marketeers hebben tegenwoordig meer nodig dan statische informatie om de optimale route voor hun klant te bepalen. Maar het is voor hen onmogelijk om alle interactie van een klant met een merk individueel te analyseren en slim in te zetten. Salesforce Marketing Cloud Predictive Journeys voorspelt de waarschijnlijkheid dat een klant ingaat op een specifieke actie en gaat hiermee een stap verder dan alleen het aanbieden van de juiste content op het juiste moment.
Nieuwe onderdelen
Nieuwe onderdelen in de Salesforce Marketing Cloud Predictive Journeys zijn:
• Predictive Scores: met deze nieuwe tool kan een marketeer zien hoe groot de kans is dat een klant zich aan een merk verbindt. Een online retailer weet op deze manier hoe groot de kans is dat een klant een e-mail opent, zich voor een mailinglijst uitschrijft of juist een aankoop doet. Daarnaast kunnen marketeers dashboards samenstellen waarin een overzicht wordt gegeven van verschillende klantsegmenten.
• Predictive Audiences: is een slimme segmentatie-tool om klantdata te verzamelen en het publiek in te delen in groepen gebaseerd op hun Predictive Scores. Als het bijvoorbeeld waarschijnlijk is dat een klant zich zal uitschrijven, kan een retailer een zogeheten re-engagement journey starten. Wanneer een klant positief reageert op de nieuwe content is de kans dat hij zich uitschrijft lager. Deze (potentiële) klant wordt automatisch in een nieuwe journey geplaatst, waarbij de kans op een nieuwe interactie groot is.
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht