Klantdatabases van verzekeringsbedrijven bevatten vaak doublures of inconsistente en incomplete informatie. Bij slecht onderhouden systemen is twintig tot dertig procent van de klantdata foutief. Zelfs databases die regelmatig worden opgeschoond bevatten gemiddeld tussen de twee en tien procent doublures. Dat stelt Human Inference, Europees marktleider in het integraal klantbeeld, in haar laatste whitepaper. Kosten door slechte datakwaliteit binnen de verzekeringsbranche lopen jaarlijks op tot in de miljoenen.
Geen invoercontrole, verhuizingen, fouten bij de vastlegging van naam- en adresgegevens, luisterfouten in een callcenter; allemaal redenen waardoor data van verzekeraars vervuild raakt. Dit kost geld, zowel het foutief benaderen van klanten, als ten gevolge van imagoverlies. Hierbij gaat het om klanten die geïrriteerd raken na de derde foutieve benadering en naar een andere verzekeraar gaan, of hun grieven uiten via social media. Tot slot zijn er de kosten veroorzaakt door gebrekkige of niet aanwezige compliance met betrekking tot wet- en regelgeving.
“Klanten worden steeds veeleisender ten opzichte van hun verzekeraar”, stelt Jeroen Wassink, VP Financials & Public Sector bij Human Inference. “Het behouden van een tevreden klant is voor een verzekeraar gunstiger dan het continu winnen van nieuwe klanten. Om hen te binden en te voldoen aan de eisen, zijn service, vertrouwen en transparantie van groot belang. Met behulp van een integraal klantbeeld hebben alle medewerkers altijd en overal toegang tot correcte, relevante klantinformatie. Ook wanneer klanten meerdere keren in de systemen terugkomen met diverse producten onder verschillende namen of adressen.”
(PW)
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht