Data breaches have far reaching consequences. They pose a significant financial cost in lost business, fines, and remediation, often averaging 3.92 million USD according to a study by the Ponemon Institute. Their impact on an organization's reputatio...
The world of data and how it’s governed is undergoing a sea change: businesses want to harness their data while governments want to regulate it and consumers want to protect it. These conflicting needs put enterprise data at an unprecedented cr...
De eerste internationale standaard ISO/IEC 27701 die organisaties helpt privacy-informatie te beheren en aan wettelijke eisen te voldoen is nu ook beschikbaar in het Nederlands. NEN-ISO/IEC 27701 is een uitbreiding op de al bekende standaarden voor i...
Deze workshop met Panos Alexopoulos behandelt de implementatie van Knowledge Graphs en Large Language Models en biedt een uitgebreid raamwerk waarin geavanceerde technieken worden gecombineerd met praktijkcases en oefeningen. Praktische workshop op 20 en 21 mei in Utrecht - schrijf snel in!
Cloud computing is zo'n fenomeen dat eigenlijk al heel lang bestaat, maar toch in een tijdsbestek van een paar jaar ongekend hard heeft kunnen groeien. Ga maar na; in de jaren zestig en zeventig bestonden er al thin clients die verbonden waren met ee...
De Consumentenbond heeft de lancering aangekondigd van haar Privacymeter. De Consumentenbond Privacymeter moet het gemakkelijker maken om te bepalen of bedrijven goed met privacy omgaan en de AVG naleven. Zelf privacyvoorwaarden lezen en begrijpen is...
Today, few senior decision-makers within technology businesses go more than a day without being faced with the issues of privacy and security. The world has become so digitally interconnected that the role of the chief data officer (CDO) has shifted ...
An increasing number of consumers are interested in sustainability, leading them to seek out environmentally responsible products sold by like-minded retailers. Research by Accenture reveals 47% of consumers prefer environmentally conscious retailers...
Optimaal gebruik van data is een cruciale factor geworden in succesvolle online marketing. Het vakgebied van het verzamelen, structureren en gebruiken van data is een apart specialisme geworden. Daarom heeft online marketingbureau Netprofiler beslote...
Thales, aanbieder op het gebied van cybersecurity en gegevensbescherming, werkt samen met Ground Labs, aanbieder in data discovery, aan een oplossing voor privacy en gegevensbescherming. Door deze samenwerking ontstaat er een geïntegreerde oplos...
Rubrik introduceert een integratie met de SnapDiff API's van NetApp. Met de integratie wil het bedrijf het eenvoudiger maken om data uit te wisselen tussen datacenter en cloud. De oplossing verkort de time-to-market voor nieuwe functionaliteiten, ver...