18-05-2017

Pega CRM geoptimaliseerd met AI en Robotics mogelijkheden

Deel dit bericht

Pegasystems komt met nieuwe mogelijkheden op het gebied van artificial intelligence en robotic automation binnen het customer relationship management (CRM) portfolio. Bedrijven kunnen hun sales- en klantenservice nu optimaliseren met desktop analytics en zelflerende toepassingen.

De integratie van Pega Workforce Intelligence met Pega Customer Service en Pega Sales Automation toepassingen zorgt ervoor dat bedrijven verborgen, inefficiënte patronen in kaart kunnen brengen door miljoenen handelingen die dagelijks op iedere desktop pc en in elke applicatie worden uitgevoerd te analyseren. De workforce intelligence maakt gebruik van robotic automatisering en AI om te begrijpen hoe sales- en servicemedewerkers werken en hoe de apps en processen voor hen werken. Door deze inzichten te combineren met de prestaties op CRM-gebied, kunnen organisaties verborgen ondoelmatigheden niet alleen opsporen maar ook aantonen wat hiervan de directe gevolgen zijn voor de productiviteit en de klantbeleving. Pega’s suite van CRM-applicaties voor marketing, sales en service combineert de business rules engine met real-time analytics, zodat gebruikers met de Pega CRM-apps kunnen anticiperen op veranderende behoeften van klanten en hen gedurende de customer journey voorzien van advies op maat.

Optimalisatie
Pega Customer Service en Pega Sales Automation samen in Pega Workforce Intelligence biedt nieuwe mogelijkheden voor optimalisatie die anders onopgemerkt zouden blijven, zoals:
• Servicemedewerkers met een hogere klanttevredenheidsscore dan gemiddeld, spenderen gemiddeld minder tijd in niet essentiële applicaties. Dit biedt een handleiding voor herziening van de best practices om zo de algehele teampresaties te vergroten;
• Verkoopmedewerkers die hun quota's hebben gehaald, hebben extra tijd besteed op het sales training portal. Dit geeft managers een opening om minder goed presterende medewerkers te wijzen op de positieve impact van trainingen op het sluiten van deals;
• Verkoop- en servicemedewerkers die hun doelen niet haalden, waren genoodzaakt om te switchen tussen systemen en data opnieuw in te voeren. Dit onderstreept dat robotic automation medewerkers kan helpen om tijd te besparen en hun aandacht te richten op potentiële of bestaande klanten;
• IT-onderhoud dat normaal voor halverwege de ochtend stond gepland, zorgde voor een onverwachte presatievermindering. Dit geeft IT een plausibele reden om dit te verplaatsen naar een rustiger tijdstip.

Pega Workforce Intelligence is beschikbaar vanaf het tweede kwartaal van dit jaar binnen Pega Customer Service en Pega Sales Automation.
Meer productinformatie: Pegasystems

Partners