16-12-2016

Hewlett Packard Enterprise breidt HPE IDOL uit met Natural Language

Deel dit bericht

Hewlett Packard Enterprise kondigt HPE IDOL 11.2 aan. Deze nieuwe release van de analytics engine voor ongestructureerde data is voorzien van geavanceerde Natural Language Question Answering.

HPE IDOL gebruikt machine learning functionaliteiten om effectiviteit en contextuele nauwkeurigheid van menselijke interacties met computers te verbeteren. Eén van de grootste uitdagingen waarmee organisaties te maken hebben op gebied van Big Data is het op een effectieve manier bieden van antwoorden op vragen van gebruikers. Interactieve voice assistants en online chatbots hebben dit proces voor consumenten redelijk vereenvoudigd, maar developers hebben moeite om deze aanpak ook voor bedrijfstaken toe te passen, vanwege de complexiteit en context van vragen, betrouwbaarheid van bronnen, het specifieke karakter van benodigde informatie en nauwkeurigheid van antwoorden.

Intentie
HPE Natural Language Question Answering ontrafelt de intentie van een vraag en biedt antwoord of initieert een actie vanuit de eigen (on)gestructureerde data assets van een organisatie. Volgens Sean Blanchflower, Vice President of engineering van het Big Data Platform bij Hewlett Packard Enterprise, is HPE IDOL Natural Language Question Answering de eerste uitgebreide aanpak om bedrijven te voorzien van goede antwoorden voor analyticsdoeleinden. “Deze nieuwe taalonafhankelijke functie verbetert applicaties met een door machine learning gedreven natuurlijke taalinteractie.”

Beschikbaarheid
HPE IDOL 11.2 met machine learning Natural Language Question Answering is per direct beschikbaar.

Meer informatie: HPE

Partners