12-05-2016

Salesforce introduceert Marketing Cloud Lightning

Deel dit bericht

Marketing Cloud Lightning is een nieuw platform en ecosysteem dat marketeers de mogelijkheid geeft om één-op-één customer journeys te ontwikkelen die zowel sales, service als marketing overlappen.

Salesforce Lightning heeft de Sales Cloud en Service Cloud op een hoger niveau gebracht en door de uitbreiding naar Marketing Cloud zijn bedrijven in staat slimmere richtingen te bieden over het gehele Customer Succes Platform. Het bedrijf kondigt tevens ‘Marketing Cloud for Google Customer Match’ aan. Dit is een innovatie op basis van een strategische samenwerking met Google. Klanten kunnen deze oplossing gebruiken om CRM-gedreven advertising in te zetten via Google Search, YouTube en Gmail.

Customer journey
Klanten verwachten persoonlijke en foutloze ervaringen. Ze willen dat merken hen tegemoetkomen in hun wensen, op een door hun gekozen manier. De grenzen tussen sales, service en marketing vervagen steeds meer, maar marketeers nemen steeds vaker het voortouw in het bieden van uniforme klantervaringen. Het recente 2016 State of Marketing-rapport van Salesforce laat zelfs zien dat het merendeel van goed presterende marketingteams (58 procent) de drijvende kracht is achter klantervaringsinitiatieven in het bedrijf. Bij de teams die minder presteren is dat slechts 8 procent. Om dit mogelijk te maken hebben marketeers een platform nodig dat hen in staat stelt een consistente merkbeleving te bieden op elk mogelijk contactmoment, ongeacht het kanaal of apparaat.

Next-Generation klantervaringen
Eerder dit jaar introduceerde Salesforce Sales Cloud Lightning en Service Cloud Lightning, de nieuwste versie van zijn sales- en service-oplossingen die zijn gebouwd op het Lightning-platform. Nu voegt het bedrijf Marketing Cloud Lightning toe, waarmee de kracht van Lightning beschikbaar komt voor digital marketeers zodat zij intelligente en persoonlijke klantervaringen kunnen ontwikkelen. Marketing Cloud Lightning stelt marketeers in staat om:
- Consistente gebruikerservaringen te bieden op het Customer Succes Platform.
- Lightning Components in te zetten om apps uit te breiden en te bouwen.
- Datawetenschap in te zetten voor het analyseren van informatie afkomstig van het web en uit Salesforce om klantgedrag te voorspellen.
- Journeys voor de gehele klantervaring te bouwen en automatiseren.

Beschikbaarheid
Marketing Cloud Lightning is per direct beschikbaar. De Marketing Cloud Lightning Experience en previews van de eerste set van Marketing Cloud Lightning Components zullen naar verwachting in de tweede helft van 2016 beschikbaar komen. Deze nieuwe software is zonder extra kosten beschikbaar in elke Marketing Cloud-editie, die begint bij 320 euro per maand. Predictive Journeys, inclusief Predictive Scoring en Audiences, is momenteel in bèta en zal toegevoegd worden bij klanten met de Salesforce Marketing Enterprise-editie en de Pro- en Corporate-edities met het Advanced Data & Analytics-pakket.

Meer informatie: Salesforce.com

Partners