Marketing Cloud Lightning is een nieuw platform en ecosysteem dat marketeers de mogelijkheid geeft om één-op-één customer journeys te ontwikkelen die zowel sales, service als marketing overlappen.
Salesforce Lightning heeft de Sales Cloud en Service Cloud op een hoger niveau gebracht en door de uitbreiding naar Marketing Cloud zijn bedrijven in staat slimmere richtingen te bieden over het gehele Customer Succes Platform. Het bedrijf kondigt tevens ‘Marketing Cloud for Google Customer Match’ aan. Dit is een innovatie op basis van een strategische samenwerking met Google. Klanten kunnen deze oplossing gebruiken om CRM-gedreven advertising in te zetten via Google Search, YouTube en Gmail.
Customer journey
Klanten verwachten persoonlijke en foutloze ervaringen. Ze willen dat merken hen tegemoetkomen in hun wensen, op een door hun gekozen manier. De grenzen tussen sales, service en marketing vervagen steeds meer, maar marketeers nemen steeds vaker het voortouw in het bieden van uniforme klantervaringen. Het recente 2016 State of Marketing-rapport van Salesforce laat zelfs zien dat het merendeel van goed presterende marketingteams (58 procent) de drijvende kracht is achter klantervaringsinitiatieven in het bedrijf. Bij de teams die minder presteren is dat slechts 8 procent. Om dit mogelijk te maken hebben marketeers een platform nodig dat hen in staat stelt een consistente merkbeleving te bieden op elk mogelijk contactmoment, ongeacht het kanaal of apparaat.
Next-Generation klantervaringen
Eerder dit jaar introduceerde Salesforce Sales Cloud Lightning en Service Cloud Lightning, de nieuwste versie van zijn sales- en service-oplossingen die zijn gebouwd op het Lightning-platform. Nu voegt het bedrijf Marketing Cloud Lightning toe, waarmee de kracht van Lightning beschikbaar komt voor digital marketeers zodat zij intelligente en persoonlijke klantervaringen kunnen ontwikkelen. Marketing Cloud Lightning stelt marketeers in staat om:
- Consistente gebruikerservaringen te bieden op het Customer Succes Platform.
- Lightning Components in te zetten om apps uit te breiden en te bouwen.
- Datawetenschap in te zetten voor het analyseren van informatie afkomstig van het web en uit Salesforce om klantgedrag te voorspellen.
- Journeys voor de gehele klantervaring te bouwen en automatiseren.
Beschikbaarheid
Marketing Cloud Lightning is per direct beschikbaar. De Marketing Cloud Lightning Experience en previews van de eerste set van Marketing Cloud Lightning Components zullen naar verwachting in de tweede helft van 2016 beschikbaar komen. Deze nieuwe software is zonder extra kosten beschikbaar in elke Marketing Cloud-editie, die begint bij 320 euro per maand. Predictive Journeys, inclusief Predictive Scoring en Audiences, is momenteel in bèta en zal toegevoegd worden bij klanten met de Salesforce Marketing Enterprise-editie en de Pro- en Corporate-edities met het Advanced Data & Analytics-pakket.
Meer informatie: Salesforce.com
28 maart 2024 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op ...
28 maart 2023 Dit seminar met Mike Ferguson gaat dieper in op de ontwikkeling van dataproducten en ook hoe je een datamarktplaats kunt gebruiken om het delen van dataproducten in de hele organisatie te regelen en te delen om de time-to-value te ver...
28 maart 2023 Dit seminar behandelt de strategische implementatie van Knowledge Graph-initiatieven binnen organisaties en biedt een uitgebreid raamwerk waarin geavanceerde technieken worden gecombineerd met praktijkcases. Het voorziet deelneme...
9 april 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met inno...
11 april 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
16 april 2024 Praktisch en interactief seminar met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een herontw...
24 en 25 april 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
16 mei 2024Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunctionaliteiten van En...
Deel dit bericht